Zapewne większości z Was, szczególnie tym którzy nie siedzą głębiej w programowaniu, ciąg znaków 0x10c mówi niewiele, ale to raczej mało ważne. Strona na której stał pierwszokwietniowy żart Mars Effect została przerobiona na potrzeby nowej gry, dodano logo oraz pierwsze informacje. Postaram się streścić czym tak własciwie będzie nowy twór Notcha… ale jak czytam że wszyscy gracze zostaną podłączeni do jednego świata który będzie działał 24/7 to po prostu nie mogę się doczekać!

Jedną z najważniejszych kwestii jest oczywiście cena – na wstępie Notch zaznaczył że gra będzie płatna tak jak np. World Of Warcraft – by móc zagrać i dołączyć do ogromnego wszechświata będzie trzeba zapłacić miesięczny abonament. Miejmy nadzieję że cena nie będzie tak okrutna jak pierwsza produkcja Mojangu po wejściu w fazę pełnej gry. Abonament będzie wymagany gdyż cały świat** będzie funkcjonował 24/7** – nawet jeśli będziemy offline!

Ale przechodząc do tych bardziej przyjemnych kwestii Notch napisał również kilka linijek dotyczących historii – czytamy, iż gra będzie miała miejsce w równoległym wymiarze gdzie wyścig do kosmosu nigdy się nie zakończył (tak jak u nas teraz jest totalny zastój), zaś podróże w kosmos zyskiwały na popularności w korporacjach i pośród bogatszych ludzi.

W 1988 roku stworzono komorę do spania, kompatybilną z 16-bitowymi komputerami. Jednak korzystał on z Big Endian, kiedy system DCPU-16 z Little Endian – przez to sen który miał trwać 0x0000 0000 0000 0001 lat trwał 0x0001 0000 0000 0000 lat.

Jest rok 281474976712644 (żadna produkcja chyba nie zabrnęła aż tak daleko w przyszłość, hm?) i pierwsi ludzie zaczynają budzić się we wszechświecie który jest na skraju wymarcia, gdzie formowanie gwiazd dawno się zakończyło a w przestrzeni międzygwiezdnej zdominowały czarne dziury.

Co Notch chciałby zobaczyć w nowej grze?

  • Ciężkie Sciencie Fiction
  • Mnóstwo inżynierii, techniki
  • W pełni sprawny system komputerowy
  • Kosmiczne walki przeciwko botom lub graczom
  • Opuszczone statki pełne skarbów
  • Taśma klejąca!
  • Bezproblemowe lądowanie na planetach
  • Zaawansowany system ekonomii
  • Losowe spotkania (zapewne chodzi o walki z botami)
  • Kopanie (!), handel oraz plądrowanie
  • Single i multiplayer
  • Generator i Komputer

 
Dodatkowo komputer w grze będzie wyposażony w 16bitowy, w pełni programowany CPU, dzięki któremu możesz kontrolować swój statek lub po prostu pograć sobie czekając aż skończy się większe wykopywanie złóż.
 
Pełna specyfikacja procesora będzie wydania już niedługo, więc Ci bardzie zaznajomieni z programowaniem będą mogli już teraz zaczynać zabawę z nowym tworem Notcha!