Wersja pre-release przynosi nam wiele zmian – przede wszystkim dodając wymiar "The End", nazywany jeszcze przez niektórych "Enderem". Wiele nowych napojów oraz zaklęć z pewnością ułatwi rozgrywkę jednocześnie komplikując trochę mechanikę gry – ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, nie? :) 

Do tego wszystkiego trzeba dołożyć jedną rewolucyjną zmianę, czyli kształt słońca i księżyca!

 

The End (Ender)

 

Minecraft The End Ender 1.9 adventure update

Nowy wymiar dodany przez Notcha do gry to The End, znany też jako Ender – wypełniony endermanami, z obsydianowymi wieżami, straszy ciemnościami i brakiem jakichkolwiek innych form życia niż kradnące klocki istoty. Na filmach pokazowych można było zauważyć również smoki, które w wersji pre-release v4 nie zostały dodane do gry – w plikach można jednak znaleźć różne tekstury, co sugeruje jakoby można było już przywołać je do życia. My już wiemy jak, jutro powiemy Wam :)

The End to wyspa – można to wywnioskować po chwili zwiedzania, jest ona ograniczona nicością po bokach, od dołu nie posiada żadnego klocka typu bedrock, cała wypełniona jest jednolitym surowcem – jego nazwy nadal nie znamy.

Minecraft The End Ender 1.9 adventure update

Minecraft The End Ender 1.9 adventure update

Do samego The End'u dostać się łatwo – gorzej z wyjściem. Póki co nie ma możliwości wyjścia w inny sposób niż trywialnie dając się zabić, skacząc w przepaść lub popełniając samobójstwo.

Aby wejść do nowego świata należy znaleźć lochy, przy pomocy oczu enderu (stąd też domniemana nazwa nowego wymiaru). Przy ich pomocy także trzeba wypełnić luki w klockach tworzących portal, a następnie wskoczyć do środka – pamiętajcie jednak, nie ma z niego póki co powrotu! W najbliższej aktualizacji Notch zapowiedział że z pewnością będziemy mogli wrócić do świata żywych, jednak na to trzeba będzie poczekać.

Minecraft The End Ender 1.9 adventure update

Minecraft The End Ender 1.9 adventure update

 

Zaklęcia i mikstury

 

Od ostatniej wersji Minecraft pre-release mogliśmy znaleźć w grze stół do zaklinania przedmiotów – a to by nasz kilof szybciej wydobywał diamenty czy też żeby nasz miecz szybciej rozprawiał się z zielonymi postrachami świata gry. Wszystkie zaklęcia nie kosztują więcej jak 5 punktów, jednak jeśli otoczymy stolik półkami z książkami to zacznie on "wciągać" je do siebie, pozwalając na wyższy poziom zaklęcia, co zaowocuje w mocniejszy efekt – jednak te ulepszenia będą kosztować już znacznie więcej. 

Dodane ulepszenia:

  • Sword of featherfall I/II/III/IV (pozwala na spadanie z wysokości bez otrzymywania obrażeń)
  • Bane of arthropods I (więcej obrażeń zadanych pająkom)
  • Pickaxe of Efficiency I/II (szybsze kopanie przy pomocy kilofa)
  • Sword of Smite I/II (więcej obrażeń zadanych nieumarłym, świeci na niebiesko)
  • Sharpness I (zwiększa obrażenia (?))
  • Respiration I/II/III (pozwala na dłuższy bieg lub oddychanie pod wodą (?))
  • Projectile Protection I/II/III/IV (pozwala na to, byśmy nie dostawali obrażeń od strzał. Dotyczy zdrowia, nie zbroi)
  • Protection I/II/IV (od drugiego poziomu pozwala wręcz pływać w lawie)
  • Fire Aspect I (podpala przeciwnika)
  • Efficiency I/II (?)
  • Unbreaking I/II (dodaje szansę na to, że w trakcie używania przedmiotu nie stracimy jednego użycia)
  • Fire Protection I/II (chroni przed ogniem)
  • Blast Protection I (?)
  • Sword of looting I (zwiększa ilość przedmiotów zostawianych przez zabijane przez nas stworzenia)
  • Pickaxe of fortune I (szansa na podwójną ilość wykopanych minerałów)
  • Axe of Silk Touch I (pozwala na niszczenie bloków, których nie można zniszczyć normalnie, np. szkła, glowstone'a)
  • Aqua Affinity I (szybsze kopanie pod wodą)


Ogólne zmiany

  • Dodano glistering melon

  • Księżyc ma fazy

  • Okrągłe słońce i księżyc
  • Zmiana położenia słońca (teraz wschodzi na wschodzie, a zachodzi na zachodzie)
  • Oczy enderu po wyrzuceniu wznoszą się w powietrze i wskazują najbliższą twierdzę
  • Nowe formacje w twierdzach, dodano także nowe przedmioty w skrzynkach (m.in Ender Pearls, Diamonds, Iron Ingots, golden apples, iron pickaxes.)
  • Tekstury smoka w plikach gry

  • Nie można wlać wody do miejsca gdzie już się znajduje, to samo z lawą
  • Animacja po zjedzeniu złotego jabłka
  • Melony pozostawiają po sobie tylko 1 kawałek, nie 4-6 jak wcześniej
  • Można zabijać potwory przez szkło (bug?)
  • Ogniste kule ghastów powodują większe zniszczenia i zadają więcej obrażeń
  • Jockeye pojawiają się częściej