Mojang, po ogromnym sukcesie Minecrafta, coraz głębiej brnie w rynek gier – najpierw Scrolls, o który jest teraz spór z twórcami osławionego The Elder Scrolls, o którym napiszemy w najbliższym artykule, a teraz Cobalt – gra stworzona przez Oxeye Game Studios. Co pchnęło twórców sześciennego świata do współpracy z innym studiem?

Z wpisu na oficjalnym blogu Mojang wynika, że w czasie początków tworzenia Mojangu rozważano możliwość współpracy z innymi twórcami gier niezależnych by wydawać jeszcze lepsze gry. I właśnie dzisiaj nadszedł dzień, w którym plany przeszły do realizacji – ich owocem jest Cobalt.

Oxeye to firma stworzona przez Daniela Brynofa aka thewreck, Pontusa Hammarberga aka Kinten i znanego wszystkim pracownika Mojangu Jensa Bergenstena aka Jeb. Dodatkowo muzyka w Cobalcie tworzona była przez Mattiasa Häggströma aka Anosou, który tworzył ścieżkę dźwiękową dla Scrolls. Z racji że Jeb pracuje w Mojangu normalnym krokiem było skontaktowanie się najpierw z Oxeye w sprawie współpracy. Tak właściwie przez ostatnie kilka miesięcy team Oxeye rezydował w siedzibie Mojangu. 

Ekipa Oxeye dołączy do stoiska Mojangu na PAX żeby zaprezentować demo Cobalt. Fani będą mogli wypróbować grę i spróbować swoich sił w Deathmatchach z twórcami.

Czym jest Cobalt?

Jest to gra akcji, składająca się z biegania, skakania, turlania się, strzelania, rzucania, tańczenia (?!), hackingu, latania, zjeżdżania, turlania się, wspinania, zbierania, odbijania, ścigania się, **zbijania piniaty **(?!), zdobywania punktów… i jeszcze więcej truralnia się! Graj razem ze swoimi znajomymi lub sam z botami w death matchu, loot matchu, wyścigach lub trybie Capture the Plug.

Gra zostanie wydana na PC, Maca i Linuxa. Pierwszą wersją będzie wersja Windowsowa.

Do gry zostanie dołączony edytor map, a więc będzie można z łatwością wykreować swoją mapę i podzielić się nią z przyjaciółmi. Dodatkowo język w jakim jest pisana (lua) pozwala na łatwe pisanie modyfikacji!

Nic, tylko czekać :)