Do czasu ostatniego pre-release w grze mieliśmy tylko dwa rodzaje efektów – zatrucie, które powoli odbierało nam kolejne punkty najdzenia i regeneracja – miała miejsce po napełnieniu naszego brzucha. Przeszukując odpowiednie pliki i bawiąc się odpowiednim oprogramowaniem (NBEdit) przetestowaliśmy wszystkie nowe efekty w wersji 1.9 – nie wiemy jednak jak można je uaktywnić, może nowe przedmioty i fiolka mają z tym coś wspólnego?

## ID ## **Nazwa w grze ** ## **Opis efektu **
1Zwiększona prędkośćZwiększa prędkość poruszania się.

Znane poziomy: I i II

2Zmniejszona prędkośćZmniejsza prędkość poruszania się.

Znane poziomy: I i II

3Pośpiech (ang. haste)Zwiększa prędkość wydobywania.

Znane poziomy: I i II

4Górnicze zmęczenieZmniejsza prędkość wydobywania.

Znane poziomy: I i II

5SiłaZwiększa zadawane obrażenia
6Natychmiastowe uleczenieLeczy cię przez pewien czas o stałą liczbę serduszek
7Natychmiastowe obrażeniaZadaje Ci przez pewien czas obrażenia
8Skokowe butyZwiększa wysokość skoku.

Poziom I – 1.75 klocków, Poziom II – 2.5

9NudnościObraz robi się pofalowany, ciężej się chodzi
10RegeneracjaRegeneruje szybciej życie, efekt istnieje od 1.8
11WytrzymałośćPrawdopodobnie zwiększa wytrzymałość Twojej zbroi.
12Odporność na ogieńBrak obrażeń od ognia, lawy. Możesz śmiało w niej pływać, nie możesz nawet w niej utonąć.
13Oddychanie pod wodąNieskończony oddech pod wodą
14NiewidzialnośćNie znaleźliśmy zastosowania – potwory nadal nas widzą.
15ŚlepotaEfekt podobny jak przy bedrocku, widzimy tylko kilka klocków przed nami
16Widzenie w nocyNoc staje się dużo jaśniejsza
17GłódEfekt znany już z 1.8 – odbiera nam punkty życia.
18OsłabienieZmniejsza obrażenia
19ZatrucieEfekt znany już z 1.8 – odbiera nam punkty jedzenia