Zapewne nie raz myślałeś nad unikalnym pluginem który wzbogaci twój serwer – stworzyć coś co uczyni go jedynym w swoim rodzaju. Z pomocą przychodzi seria Bukkit Plugins, dowiesz się tutaj między innymi jak rozszerzyć EQ gracza, jak zmienić nazwy itemów, lub stworzyć zupełnie nową recepturę craftingu dla istniejącego już przedmiotu – oraz wiele wiele więcej. Nie potrzebujesz przy tym żadnej wiedzy z zakresu javy – wystarczy postępować dokładnie według instrukcji zawartych w artykułach.

![](http://i42.tinypic.com/2h57m9f.jpg)Lekcja 0 – Środowisko pracy, biblioteki, podstawy
W dzisiejszym poradniku pokażę jak krok po kroku skonfigurować Eclipse do naszych potrzeb. Wpisy z tej serii pojawiać będą się co poniedziałek.
Krok 1
Ściągamy i instalujemy Java JDK – [http://www.oracle.co…ds-1880260.html](http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk7-downloads-1880260.html "Oracle Site") pod linkiem znajdziemy wersję dla 32 i 64 bit. Jeśli nie wiemy jaką mamy wersję systemu to od czego mamy google.
Krok 2
Następnie musimy zainstalować nasze środowisko pracy, na potrzeby tego poradnika będę wykorzystywał eclipse. Wchodzimy na stronę [http://www.eclipse.org/downloads/](http://www.eclipse.org/downloads/ "eclipse") i ściągamy Eclipse IDE for Java Developers wraz ze zgodnością dla bitów naszego systemu.
![](http://greensneaky.com/hookscreen/lekcja_1_1.png)

Na początek stworzymy nowy projekt.

 
![](http://greensneaky.com/hookscreen/lekcja_1_2.png)

Po kliknięciu ukazać powinno nam się kolejne okno wraz z powyższą zawartością – wpisujemy nazwę naszego projektu i zapisujemy go.

 
![](http://greensneaky.com/hookscreen/lekcja_1_3.png)![](http://greensneaky.com/hookscreen/lekcja_1_4.png)

Następnie tworzymy nową paczkę i uzupełniamy jej nazwe, ja wpisuje SeeRazo.TutorialMinecraftpl i przechodzimy dalej.

 
![](http://greensneaky.com/hookscreen/lekcja_1_5.png)![](http://greensneaky.com/hookscreen/lekcja_1_7.png)

Mamy już paczkę teraz czas stworzyć pierwszą klasę, klikamy na File -> New -> Class. I następnie uzupełniamy tytuł naszej klasy podbnie jak na przykładzie/ dowolnie jak chcemy i zapisujemy.

 

Mamy już przygotowane miejsce pracy ale bukkit zawiera swoje metody więc musimy je umieścić. Wchodzimy na stronę bukkit.org i pobieramy najnowszą dostępną stabilną wersję. Po ściągnięciu i zapisaniu na dysku, klikamy prawym przyciskiem myszy na nazwę naszego projektu (TutorialMinecraftpl) i wybieramy ostatnią opcję Properties. Po kliknięciu powinno otworzyć nam się poniższe okno

Następnie wybieramy Java Build Path po przejściu wybieramy zakładkę Libraries i klikamy Add Add External JARs…

Następnie wybieramy wcześniej zapisanego bukkita i zapisujemy nasze zmiany. Od teraz program będzie wiedział jakich metod używamy i zancznie ułtawi nam to pracę – możemy zaczynać pisanie pierwszego plugina a to już w następnej lekcji.