08.07 – pełne wydanie 1.6.2 już do nas trafiło :) Możecie go już pobrać poprzez launcher. Bukkit dla tej wersji pojawi się w przeciągu kilku dni.

Dostępna jest już wersja pre-release 1.6.2, w której załatano masę błędów.

Minecraft 1.6.2 w finalnej wersji trafi do nas w poniedziałek, 8 lipca. Główne zmiany:

  • Konie nie duszą się przy dotykaniu ścian
  • Zwierzęta nie uciekają z zagród
  • Poprawiono działanie sprintu
  • (dla komputerów Mac) Klikanie lewego przycisku myszy podczas trzymania klawisza Ctrl gra uznaje jako kliknięcie prawego przycisku myszy
  • Poprawiono wygląd niedomyślnych czcionek

Pełna lista naprawionych błędów:

  • [MC-149] – Zasilone tłoki w trybie creative wypadają jako normalne bloki
  • [MC-1545] – Głowa gracza oraz konia zachowuje się dziwnie podczas zaglądania w ekwipunek, będąc na koniu
  • [MC-2025] – Zwierzęta wychodzą z terenów zabudowanych płotkami bądź duszą się w blokach podczas ładowania chunków
  • [MC-2840] – Problemy z współbieżnością czatu
  • [MC-2841] – Przepływ pakietów zmniejsza wydajność serwera
  • [MC-5770] – Tabliczka nie powoduje blokady przepływu wody
  • [MC-7486] – Skrzynie pułapki wyglądają jak zwykłe skrzynie w ekwipunku oraz w ramce
  • [MC-12962] – Atakowanie dzikich wilków każdym rodzajem pocisku (strzałą, kulą śnieżną, miotaną miksturą) spowoduje, że wszystkie oswojone wilki w pobliżu zaczną atakować ich właściciela
  • [MC-13167] – Odświeżanie świata podczas, gdy gracz jest w poruszającym się wagonie lub gdy jedzie na koniu, wygląda ‚dziwnie’ w trybie F5
  • [MC-13632] – Konie można wepchać w bloki, wskutek czego duszą się
  • [MC-13695] – Ctrl+LPM = PPM nie działa na Macu
  • [MC-13949] – Smycze przyczepione do mobów wypadają jako przedmiot, gdy klikniemy na nie prawym przyciskiem myszy w trybie creative
  • [MC-14157] – Klawisz Enter na klawiaturze numerycznej nie jest rozpoznawany jako klawisz Return
  • [MC-14359] – Połączenie bezpośrednie nie zapamiętuje portu
  • [MC-14415] – Smycz jest niewidoczna pod pewnym kątem
  • [MC-15024] – Bloki siana nie mogą być przetworzone w pszenicę
  • [MC-15161] – Dziwne zachowanie celownika, gdy siedzisz na osiodłanym koniu
  • [MC-15547] – Moby specyficzne dla netherowych twierdz nie pojawiają się w poprzednio wygenerowanych fortecach
  • [MC-16170] – Nieuzbrojone konie wyglądają jakby nosiły diamentową zbroję
  • [MC-16222] – Małe zombie są zdecydowanie za szybkie
  • [MC-16267] – Nie można zmienić zbroi konia w ten sam sposób, w jaki można zmienić zbroję gracza
  • [MC-16761] – Sprint nie uruchamia się ani nie wyłącza natychmiastowo
  • [MC-17673] – Zniekształcone czcionki podczas używania skonwertowanych paczek tekstur
  • [MC-18365] – Cząteczki oraz dźwięk zniszczonego kamienia pojawiają się podczas wylewania wody na źródłowy blok wody
  • [MC-18627] – Komenda /clear powoduje, że gracz w trybie creative nie może przenosić przedmiotów do swojego ekwipunku
  • [MC-18828] – Komenda /clear sprawia problemy z animacjami trzymanych przedmiotów
  • [MC-18976] – Efekt „Health Boost” resetuje dodatkowe zdrowie co 30 sekund
  • [MC-19082] – Tabliczki położone na płotkach są puste
  • [MC-19585] – Po próbie skoczenia na nieosiodłanym koniu, koń sam podskakuje po założeniu na niego siodła
  • [MC-19592] – Gra w wersji 1.5.2 pokazuje serwery działające na wersji 1.6.1 jako wersje 1.3
  • [MC-19599] – Duplikowanie przedmiotów
  • [MC-19605] – Komenda /playsound nie dziala gdy do atrybutu @a pasuje więcej, niż jeden gracz
  • [MC-20050] – Demo wersji 1.6.1 crashuje
  • [MC-21145] – Demo crashuje gdy nie może znaleźć nazwy przypisanego przycisku myszy
  • [MC-21172] – Crashe związane z paczkami zasobów
  • [MC-21436] – Zagnieżdżone kolory w czacie JSON nie działają
  • [MC-22315] – Duplikowanie przedmiotów przy pomocy mułów/osłów
  • [MC-22401] – Nie można podnieść przyczepionej do bloku smyczy w trybie creative

W najnowszego snapshota możecie zagrać poprzez najnowszy launcher. Żeby to zrobić, podążaj za poniższymi krokami:

  1. Uruchom launcher
  2. Kliknij przycisk New Profile
  3. W polu Profile Name wpisz nazwę profilu wedle swojego uznania
  4. Zaznacz pole Enable experimental development versions („snapshots”)
  5. Na liście Use version: wybierz snapshot 1.6.2
  6. Kliknij Save profile oraz z listy Profile wybierz nowo utworzony profil
  7. Zaloguj się i graj :)

Aby wrócić do poprzedniej wersji, po prostu na liście profilów wybierz 1.6.1.

Życzę miłego testowania :)