Witam!

Niektórzy czytali na pewno już mój poradnik na tutejszym forum. Tworzyliśmy w nim nową, dużą modyfikację do Minecrafta. Od teraz, w każdy czwartek będę wydawał taki poradnik na stronie głównej naszego serwisu. Nie będzie to kontynuacja tamtej serii, ale coś bardzo podobnego. Zaczniemy od początku, tylko w troszkę inny sposób. Będę bardziej szczegółowo tłumaczył kod oraz dodawał więcej zdjęć do opisów. Pisząc ten kurs, chcę dotrzeć do jak największej liczby graczy, tak, aby nawet osoba nie znająca się na programowaniu (nie znająca Javy) mogła stworzyć coś nowego w grze.

Zabieramy się do pracy.

**1. Co nam jest potrzebne? **

****Każdy na pewno wie, czym jest Forge. Dzięki niemu możemy cieszyć się wspaniałymi dodatkami w grze, które urozmaicają nam rozrywkę. Dzięki niemu możemy też tworzyć modyfikacje.

Zauważyliście na pewno, że istnieje bardzo mało modów pod Minecrafta 1.7.4. Bardzo chciałem poprowadzić dla was kurs pod wersję 1.7.4, ale niestety nie ma jeszcze odpowiedniej wersji Forge’a. Dlatego zaczniemy od wersji 1.6.4 – dla niej istnieje rekomendowana i stabilna wersja. W przyszłości przejdziemy na wersję 1.7.4.

Forge pobieramy ze strony: http://files.minecraftforge.net/. Pobieramy plik „src” – jest to wersja dla programistów.

Gdy już ściągniemy naszego Forge’a, uruchamiamy plik „install.cmd„. Proces instalacji może troszkę potrwać, więc w tym czasie zajmiemy się pobraniem programu Eclipse. Jest to edytor języka Java, w którym będziemy pisać naszego moda. Eclipse pobieramy ze strony: http://www.eclipse.org/downloads/ .

Potrzebna jest nam również Java JDK (jest to wersja dla programistów) . Do pobrania z http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk7-downloads-1880260.html

Gdy mamy już wszystko gotowe (zainstalowany Eclipse oraz Forge), uruchamiamy Eclipse. Wyskoczy nam okienko, w którym musimy wybrać nasz folder roboczy. Wskazujemy na „(katalog instalacji Forge)/mcp/eclipse/„.

Po lewej stronie mamy drzewko nawigacyjne. Wybieramy „Minecraft„, a następnie „src„.  Tutaj będziemy tworzyć naszą modyfikację. Nie będę opisywał, czym jest paczka albo plik class. Dla zainteresowanych polecam poradniki o podstawach Javy.

2. Zaczynamy tworzyć!

****Klikamy prawym przyciskiem myszy w drzewku nawigacyjnym na katalog „src” i wybieramy New–>Package. Tworzymy w ten sposób nową paczkę. Nazywamy ją „tutorial„.

Następnie w stworzonej przez nas paczce tworzymy nowy plik class. W związku z tym klikamy prawym przyciskiem myszy na paczkę „tutorial” i wybieramy New –> Class. Plik ten nazywamy „Tutorial*„. *

Nazwy te oczywiście mogą być inne, zależy to tylko od was. Zawartość pliku powinna wyglądać tak:

Tutorial.java

Ten plik to podstawa naszego moda. Będzie on uruchamiany w pierwszej kolejności po włączeniu gry. Czym są poszczególne linie kodu? Będę opisywał je w komentarzach, tak jak widzicie powyżej. Części kodu, których nie opisałem, tymczasowo nie będę omawiał. Będą one wyjaśnione w następnych częściach kursu. Co tak naprawdę robi ten kod? Tak naprawdę nic! Jest to tylko podstawowy plik. Będziemy go stopniowo rozbudowywać.

Klikamy w Eclipse na przycisk „Run„. Znajduje się on na pasku u góry.

Gdy gra się uruchomi i klikniemy na przycisk „Mods„, to naszym oczom ukaże się taki widok:

Nasza modyfikacja została wczytana do gry!

Ktoś może powiedzieć, że to krótki artykuł, ale ja chciałem zapoznać was w dzisiejszej części tylko z podstawami. Za tydzień zaczniemy tworzyć podstawowe bloki. Stworzymy szesnaście nowych rodzajów kwiatów oraz zakładkę „CreativeTabs„.