Wprowadzenie nowego launchera uniemożliwiło instalację modyfikacji w „stary” sposób, poprzez wklejenie ich do pliku minecraft.jar. W tym artykule wyjaśniam, w jaki sposób instalować mody na nowym launcherze.

Aby wgrać mody, należy wejść do folderu „.minecraft/versions”, a następnie skopiować folder z wybraną przez siebie wersją (np. „1.6.2”) oraz wkleić w tym samym miejscu, zmieniając jego nazwę (np. „1.6.2M”).

Następnie przechodzimy do utworzonej przez siebie kopii folderu, usuwamy folder o nazwie zaczynającej się na „natives” (jeśli taki jest) oraz zmieniamy nazwy plików .JAR i .JSON na wybraną przez nas nazwę folderu (czyli w tym przypadku 1.6.2M.jar i 1.6.2M.json).

Później za pomocą np. Notatnika edytujemy plik JSON i zmieniamy wartość pola „ID” na wybraną przez nas nazwę folderu (w tym przypadku powinna tam się znajdować linijka: „id”: „1.6.2M”).

Na zakończenie, do pliku .JAR (w naszym przypadku „1.6.2M.jar) wgrywamy mody w taki sam sposób, jak robiliśmy to zawsze.

Teraz wystarczy tylko utworzyć w launcherze nowy profil i jako wersję gry wybrać naszą nazwę folderu (czyli w tym przypadku „1.6.2M”) i uruchomić – gra będzie działała z modami!