
Wodny snapshot 18W15A! Nowe zmiany, nowe istoty – zobaczcie sami.
zmiany:
- Delfiny!
- Nowe bloki!
- Nowy przedmiot – Serce Oceanu
- Nowy przedmiot: Muszla Nautilusa
- Góry lodowe generują się teraz w zamarzniętych oceanach
- Nie ma już efektu „noktowizyjnego” pod wodą
- Woda ma teraz różne kolory w zależności od biomu
- Nowa opcja wideo: odległość mieszania biomu
- Pływanie i wypływanie z basenu powinno być teraz płynniejsze
- Można teraz przeływać przez dziury 1×1
- Kolor mgły pod wodą teraz zmienia się znacznie płynniej między biomami
- Zoptymalizowane renderowanie mgły
- Światło przechodzi teraz znacznie dalej przez ciekłe bloki
Delfiny:
- Odradzają się w każdym oceanie, który nie jest zamarznięty
- Są przeurocze
- Delfiny uwielbiają zabawę i pływające przedmioty
- Lubią też ścigać łodzie
- Jeśli zdenerwujesz jednego, zdenerwujesz wszystkie!
- Wkrótce będzie dodanych więcej zachowań
WODA:
- Woda blokuje teraz tylko światło na 1 blok, zamiast 3
- Dotyczy to tylko nowo umieszczonej wody – w następnym snapshocie zostanie to zmienione na wszystkie bloki
- Każdy biom oceaniczny ma unikalny kolor wody, a bagna są kłujące i obrzydliwe
- W nowo powstałych fragmentach mniej prawdopodobne jest znalezienie zamarzniętego oceanu przy ciepłym oceanie
POPRAWIONE BUGI:
- MC-25866 – Eliksir nabłyszczania nie daje żadnego efektu
- MC-63714 – Zombie wpadają w gniew
- MC-121479 – Kliknięcie na świat, zapisanie i wyjście z tytułu i zamknięcie przycisków powoduje zatrzymanie gry na sekundę
- MC-122354 – Latanie elytrą powoduje awarię gry lub wyrzucenie gracza z gry
- MC-123585 – Zamykanie świata podczas otwierania wykresu kołowego powoduje awarię
- MC-123853 – Moby nie palą się, gdy stoją w podwójnych zakładach/pajęczynie
- MC-124906 – Podziemne jeziora lawy i wody generują powietrze zamiast powietrza jaskiniowego (cave_air)
- MC-124915 – /zlokalizuj i Oko Endera znajdują twierdze w nieważnych miejscach
- MC-124918 – Struktury specyficzne dla biomów generują złe biomy
- MC-124953 – Winorośle produkują się pod dżunglą na poziomie 64
- MC-125083 – Generator nowego świata nie generuje śniegu na drzewach w biomach śnieżnych
- MC-125106 – Ciecze w generowanych strukturach nie są aktualizowane
- MC-125188 – Zwolnienie przycisku sprintu nie będzie już powodować sprintu, dopóki nie dotkniesz ziemi
- MC-125195 – Tryb obserwatora nadal zezwala na animacje pływania
- MC-125219 – Kłody nie zachowują rotacji podczas zdejmowania
- MC-125240 – Gracz nie jest w stanie przepłynąć przez wysoką wodę pod solidnym blokiem
- MC-125530 – Pływanie podczas dotykania ziemi powoduje wstrząsy ekranu, jeśli włączony jest widok przewijania
- MC-126097 – Brak wypuszczenia grillowanych ryb, gdy dorsz i łosoś zostaną spalone na śmierć
- MC-126185 – Nieograniczone tarło ryb powodujące nieuchronne zniszczenie świata z liczby jednostek
- MC-126557 – Na szczelinach można wytworzyć trawę morską, wodorosty morskie i koralowce
- MC-127276 – Zombie zamienia się w topielca gdy jest zanurzony w wodzie na mniej niż na wysokość talii
Pamiętajcie, że snapshot może uszkodzić wasz świat, więc lepiej zrobić kopię zapasową i/lub uruchom go w innym folderze niż ze światów głównych.