Stworzenia
Świat gry Minecraft nawiedzany jest przez przeróżne potwory – zarówno neutralnych, jak i wrogo nastawionych przeciwko naszemu bohaterowi. W tym artykule dowiecie się, do których zwierząt możecie bez strachu podejść, a które najlepiej omijać szerokim łukiem.
Świnia (Pig)
Pasywne stworzenia, które w grze pojawiły się jako jedne z pierwszych. Ich głównym celem jest zaopatrywanie gracza w surowe kawałki mięsa, toteż są odnawialnym źródłem jedzenia.
Kolejny z grupy pasywnych, są jedynym źródłem wełny, która z kolei jest ważnym elementem większości kolorowych odwzorowań w Minecrafcie. Od wersji 1.4 poza białymi owcami można znaleźć inne owce, które po uderzeniu zostawiają po sobie odpowiedni kolor wełny.
Kolory owiec które można znaleźć w dziczy – biały, jasno szary, szary, czarny, brązowy i różowy.
Krowa (Cow)
Pojawiły się dopiero w wersji Alpha, są głównym źródłem skór potrzebnych do wyrobu najsłabszych zbroi (skórzanych).
Kurczak (Chicken)
Kurczaki pojawiły się w Alphie, wprowadzono je do gry aby umożliwić graczom zaopatrywanie się w pióra i jajka (odpowiednio do stworzenia strzał i ciasta).
Ośmiornica (Squid)
Są pierwszym wodnym stworzeniem w Minecrafcie. Posiadają 8 kończyn, wprowadzono je w wersji 1.2. Pojawiają się w każdym świetle, na każdej głębokości i na każdym poziomie trudności. Po zabiciu zostawiają po sobie czarny barwnik.
Wilk (Wolf, Tamed Wolf)
Nowo wprowadzone, mogą być neutralne, agresywne lub zaprzyjaźnione, zależnie od tego, jak z nimi postąpimy. Uderzony wilk będzie przeciwko nam wrogo nastawiony, nowo powstały neutralny, a jeśli nakarmimy go kośćmi – zaprzyjaźni się z nami (wokół jego szyi pojawi się „obroża”).
Grzybowa krowa (Mushroom Cow)
Jedno z najdziwniejszych stworzeń w Minecraft. Pierwszy raz ukazała się w 1.9 pre release. Można zauważyć na jej grzbiecie trzy grzyby. Po użyciu na niej nożyc otrzymamy grzyby, a po yżyciu miski- zupę grzybową. Spawnuje się na blokach grzybni.
Nieumarły (Zombie)
Jedne z pierwszych agresywnych potworów które pojawiły się w grze, wysokie na 2 klocki, zostawiają po sobie piórka.
Creeper
Zielony, agresywny potwór kamikaze, który jako jedyny potrafi niszczyć bloczki swoją eksplozją. Jeśli zostaną zabite przez gracza zostawiają proch strzelniczy używany w budowie TNT.
Szkielet (Skeleton)
Potrafi nie tylko przestraszyć swoją poważną miną, ale i umiejętnością zadawania obrażeń na odległość jako jedyny z agresywnych stworzeń. Wystrzelone przez niego strzały można podnieść, a po zabiciu zostawia albo amunicję, albo własne resztki – kości.
Pająk (Spider)
Dodany jako drugi potwór w grze, jako jedyny posiada element wyróżniający go w nocy – świecące, czerwone oczy. Jest jedynym "płaskim" stworzeniem, ale mimo to większym i łatwiejszym do trafienia z łuku. Jako jego kolejną unikalną cechę można wymienić możliwość wspinania, jak i skakania po ścianach. Pozostawiają po sobie sznurek.
Szkielet jeźdźca (Spider Jockey)
Z angielskiego "Spider Jockey" – połączenie dwóch potworów, pająka i szkieletu, dodane w Secret Friday Update. Posiada zarówno cechy i umiejętności jeźdźcy, jak i ujeżdżanego. Zostawiają po sobie to samo co osobno – sznurek, strzały i kości. Od update 1.2 każdy pająk, który pojawi się w grze ma szansę 1/100 że dosiądzie go jego kościsty kolega.
Szlam (Slime)
Znane także pod nazwą Slime, dodane jako piąty potwór, kształtem przypominają zielone sześciany otoczone przeźroczystą obwódką. Występują w 4 różnych rozmiarach, z czego ta najmniejsza jest nieszkodliwa. Zostawiają po sobie kuleczki szlamu (slimeball), które aktualnie nie posiadają zastosowania w grze.
Duch (Ghast)
Nazywany również Ghast (bo tak go nazwał Notch) jest stworem mieszkającym w Netherze. Istnieje od aktualizacji Hallowen i jest on nastawiony do nas wrogo- miota w nas bombami, które bez problemu niszczą netherrack. Dobrymi sposobami na jego pokonanie jest odbijanie bomb lub przyciągnięcie go do siebie za pomocą wędki. Po zabiciu wyrzuca łzy ghasta potrzebne do alchemii.
Pierwsze stworzenie, które możemy stworzyć własnymi prostopadłościennymi rękami. Tworzymy go układając na sobie dwa bloki śniegu oraz dynię. Bałwan jest naszym sojusznikiem, który rzuca we wrogów śnieżkami. Można go także użyć jako fabryki śniegu, gdyż pozostawia go za sobą gdy się porusza.