
Po prawie miesiącu od wydania długo oczekiwanej aktualizacji 1.8, społeczonść otrzymała w końcu pierwsze informacje na temat udoskonaleń w następnej wersji. Myślę, że większość powinna być z nich zadowolona, a mianowicie jeden z programistów uchylił rąbka tajemnicy na temat oficjalnego wsparcia dla shaderów.
Ryan Holtz jest odpowiedzialny za mechanizm renderingu w grze. Na prośbę jednego z użytkowników Twittera postanowił „zaspoilerować” jedną z planowanych funkcji 1.9, będzie to wsparcie dla shaderów. Poinformował, że planuje się pozbyć funkcji stałego OpenGL i poszerzyć grę tak aby developerzy mogli programować swoje shadery przy użyciu odpowiedniej dokumentacji. Równocześnie wpłynie to też na wydajność gry.
Dla osób, które używają starszych kart graficznych nie będzie to miało zbyt dużego znaczenia, ale jest jednak grupa ludzi którzy nie potrafią grać w Minecrafta bez paczki shaderów. Możliwe jest także poszerzenie już istniejącego „Super Secret Settings”. Jest tam kilka modyfikacji do widoku gry, ale żadna z nich raczej nie zastąpi obecnie najpopularniejszej paczki SEUS, dzięki której gra staje się o wiele przyjemniejsza.
Jeżeli ta opcja rzeczywiście zostanie dodana, będziecie z niej korzystali?Podzielcie się swoją opinią w komentarzach!