
Witajcie! Wersja 1.8 była najdłużej przygotowywaną aktualizacją. Jej zrobienie zajęło Mojangowi ponad 300 dni! Na szczęście została już ostatnia prosta, ponieważ ostateczne wydanie ujrzymy 2 września.
Lista najważniejszych zmian:
- Dodano zwykłe oraz wygładzone bloki granitu, andezytu i diorytu
- Dodano blok szlamu
- Dodano żelazną zapadnię
- Dodano blok prismarine oraz blok latarni morskiej
- Dodano monument w oceanie
- Dodano czerwony piaskowiec
- Dodano banery
- Dodano stojaki na zbroje
- Dodano jałową ziemię
- Dodano strażnika (Guardian), oraz przedmioty które z niego wypadają
- Dodano endermite
- Dodano króliki oraz przedmioty, które z nich wypadają
- Dodano baraninę oraz upieczoną baraninę
- Wieśniacy będą zbierali i ponownie sadzili zboże
- Kamień z mchem oraz płotki kamienne z mchem będzie można teraz wytwarzać
- Rzeźbione kamienne cegły będzie można teraz wytwarzać
- Dodano nowe kolory drzwi i płotków. Ich typ jest zależny od użytego drewna.
- Gąbki potrafią teraz wchłaniać wodę i mogą być mokre
- Dodano tryb dla obserwatorów (gamemode 3)
- Dodano nowe osiągnięcie
- Dodano nowy typ świata – „Dostosowany przez gracza”
- Dodany ukryty tryb debug
- Światy mogą mieć teraz granice
- Dodano nowy cel w bloku poleceń – @e
- Dodano komendy: /blockdata, /clone, /execute, /fill, /particle, /testforblocks, /title, /trigger, /worldborder, /stats
- Dodano nowe ustawienia gry – logAdminCommands, showDeathMessages, reducedDebugInfo, sendCommandFeedback oraz randomTickSpeed
- Dodano trzy nowe statystyki
- Skiny graczy mogą mieć teraz dwie warstwy na całym ciele
- Lewa i prawa strona nóg i rąk może być edytowana niezależnie od drugiej
- Dodano nowy model postaci oraz nowy domyślny skin nazwany „Alex”
- Dodano możliwość ustawienia widoczności danych części skinów
- Bloki mogą mieć teraz różne wizualne właściwości ustalone w paczce zasobów
- Minecraft Realms ma teraz wykres aktywności graczy, aby zobaczyć kto był dostępny na serwerze
- Minecraft Realms pozwala teraz na wgranie własnej mapy
- Poziom trudności jest teraz przypisany do świata i może zostać permanentnie zablokowany
- Przerobiono zaklinanie przedmiotów. W nowej wersji do zaklinania potrzebujesz również lazurytu
- Handel z wieśniakami został wyważony
- Naprawianie w kowadle zostało wyważone
- Znacznie przyspieszono wydajność klienta gry
- Tryb przygody (gamemode 2) całkowicie blokuje niszczenie bloków. Wyjątkiem jest ustawienie CanDestroy.
- Maksymalną widocznością są teraz 32 chunki (512 bloków)
- W paczkach zasobów można teraz zmieniać kształty bloków, nie tylko ich tekstury
- Tablica wyników ma teraz wiele nowych funkcji
- Ulepszono ekran F3 debug
- ID bloków (na przykład kamień miał ID 1) zostały zamienione na nazwy ID takie jak minecraft:stone
- Do listy serwerów dodano kilka usprawnień
- Wprowadzono lekkie zmiany do generatorów wiosek i świątyni
- Głowy potworów i graczy są pokazywane wraz z drugą warstwą skina
- Przyciski mogą zostać ustawione na sufitach
- Wiele, wiele, wiele innych zmian, usprawnień i dodatków
- I jak zawsze, usunięto herobrine ;)
Tak jak w przypadku snapshotów, wersja pre-release jest dostępna z poziomu launchera gry a dokładnie na liście rozwijalnej w wyborze profilów. Oczywiście zróbcie kopię zapasową Waszych światów ponieważ jest to wersja eksperymentalna i prawdopodobnie zawiera mnóstwo nie odkrytych błędów. Jeżeli jakiś znajdziecie nie wahajcie się go zgłosić na https://bugs.mojang.com/browse/MC
Jeżeli ktoś potrzebuje skina Steve, jest on dostępny do pobrania tutaj, a jeżeli ktoś jest zainteresowany postawieniem serwera na wersji pre-release niech zajrzy na tą stronę aby pobrać odpowiedni plik.
Jesteście gotowi na nową atkualizację? Napiszcie w komentarzach do tego artykułu, a ja Wam życzę miłej zabawy :)