
Z dniem dzisiejszym wprowadziliśmy na Aliquam kilka sporych zmian. Mamy nadzieję, że zmiany się Wam spodobają! Ich lista znajduję się poniżej:
Rangi:
– przywrócono rangę player. Otrzymywana po 3h grania na Aliquam;
– wprowadzono podstawowy dostęp do WorldEdita:
– operacje na regionach (set, replace, line, walls, stack etc.);
– operacje na schowku (copy, paste, flip, rotate etc.);
– operacje na selekcji (expand, shift, inset etc.);
– dostęp do undo i redo.
Działki:
– dodano graficzny konfigurator działek. Konfiguracja działek nigdy nie była tak prosta! (/plot settings);
– dodano nowe możliwości konfiguracyjne działek:
– można zmieniać gamemode na działce!;
– można ustawiać własny texturepack;
– można ustawiać czas działki (timelock) wedle uznania (zwykły/dzień/noc/real-time);
– rozdzielone zostały „actions” na „projectiles”, „itemdrop”, „consumes”;
– …i wiele innych (włączenie tnt/creeperów, poziomu trudności, PVP, mobów, pogody);
– dodano graficzny system czyszczenia działek (/plot regen);
– wprowadzono „rangi” działkowe (Dostępne: owner, admin, mod, member, whitelisted, guest, banned);
– komenda /plot download zastąpi od dzisiaj /kup schematic. Koszt jest identyczny z ceną schematica, a pozwala otrzymać całą działkę, którą można od razu wrzucić na singleplayer;
– komenda /plot info od teraz pokazuje jeszcze listę graczy znajdujących się na danej działce;
– wszystkie regenerowane działki są teraz backupowane. Jeżeli gracz przypadkowo usunie własną działkę, może zgłosić się do administratora w celu jej przywrócenia;
– komenda /plot import (zobaczycie później, o co chodzi);
– poprawiono błąd, w którym po regeneracji działki wyrzucało gracza na spawn;
– dwukrotnie zwiększono (do 30) limit stworzeń na działkach;
– dodano zabezpieczenia na działkach przeciwko nieautoryzowanym modyfikacjom.
Info dot. rang działkowych:
– banned: brak uprawnień, nie może wchodzić na działkę;
– guest: może oglądać działkę, gdy nie jest prywatna;
– whitelisted: może wchodzić na prywatne działki i wchodzić z interakcje z obiektami typu dźwignie, drzwi etc.;
– member: jak whitelisted + może budować na działce;
– mod: jak member + może dodawać whitelisted, memberów i banować;
– admin: takie jak owner;
– owner: właściciel działki, pełne uprawnienia.
Chat:
– dodano chat współdzielony (shared) dla działek. Właściciel może ustawić wspólny chat pomiędzy kilkoma własnymi działkami;
– do wiadomości na chacie prywatnych jest dodawany prefix „[ P ]”, a do łączonych „[ S ]”.
Granice działek i światy:
– dodano dynamicznie tworzące się ściany. W momencie, gdy gracz podejdzie do granicy, tworzy się przed nim ściana. Gdy odejdzie – znika;
– dodano obszar buforowy. Od teraz mapa nie będzie się urywała, tylko generowała dalej;
– od teraz serwer będzie szukał najlepszego spawnu dla gracza (zamiast spawnować zawsze na pozycji 160×160);
– rozwiązano problem znikających chunków na działkach.
System modreqów:
– rozluźniono limity. Zamiast 3 zgłoszeń na miesiąc można składać 8 razy (po 2 na tydzień);
– dodano informację, ile czasu zostało graczowi do odnowienia limitu;
– ujednolicono zgłoszenie o wyższą rangę na /modreq ranga (zamiast /modreq familiar, /modreq builder, etc.).
Inne:
– usprawniono zabezpieczenia WorldEdita i VoxelSnipera – teraz zabicie serwera powinno stanowić niezłe wyzwanie;
– zwiększono limity WorldEdita dla graczy (player->5k; familiar 10->15k; builder 30->50k; advbuilder 70->150k; designer 250->300k);
– odblokowano więcej brushy do VoxelSnipera!;
– dodano teksturę John Smith na dynmapie medieval;
– zaawansowane optymalizacje działania serwera –> mniej lagów! (dla zainteresowanych: w tym modyfikacja kodu Bukkita ;>);
– wielka amnestia! (z wyjątkiem kilku „wybrańców” );
– naprawiono wiele błędów.
A to nie koniec zmian na naszym serwerze! W najbliższym czasie mały update, zawierający między innymi przebudowany sklep serwerowy!