
Wersja poprawiona:
Po wydaniu Minecraft’a w wersji 1.6 Mojang tak jakby ucichł w sprawie przyszłej wersji gry. Na razie nic nie jest pewne, lecz na tę chwilę wszystko wskazuje na to, że wersja 1.7 być może przyniesie nowe biomy!
Zaczęło się od rzuconego na jednym z konwentów pytania: „Czy są już jakieś plany odnośnie wersji 1.7 gry?”. Jeb zaczął od stwierdzenia „Nic nie zostało jeszcze ustalone”, potem zaś wspomniał o tym, iż w nowej aktualizacji możemy oczekiwać zmian dotyczących generatora światów. Może to oznaczać dodanie nowych biomów, naprawienie błędów powodujących czarne, nieoświetlone punkty na mapie oraz tych przyczyniających się do niedoświetlonych twierdz. Dinnerbone wspomniał również o „funkcji skupionej na społeczności” („community oriented feature” – czyżby system znajomych?). Wszystko to są na razie spekulacje i nic oficjalnie nie zostało zatwierdzone, lecz zarys przyszłej wersji staje się coraz wyraźniejszy, możemy więc być dobrej myśli.
Mówi się też o aktualizacji oceanów i dodaniu nowych mobów, lecz na tę chwilę są to tylko zwykłe plotki.
Niedawno dostaliśmy nowy zestaw obrazów, pokazujący nam nowości w grze. Nie ma wątpliwości – będą nowe biomy
[AKTUALIZACJA]
Wersja poprawiona:
Po wydaniu Minecraft’a w wersji 1.6 Mojang tak jakby ucichł w sprawie przyszłej wersji gry. Na razie nic nie jest pewne, lecz na tę chwilę wszystko wskazuje na to, że wersja 1.7 być może przyniesie nowe biomy!
[AKTUALIZACJA]
Na oficjalnej stronie Mojangu pojawił się ciekawy wpis, który pozwoliłem sobie dla Was przetłumaczyć!
„Hej, hej!
Myślę, że czas najwyższy podzielić się z wami informacjami na temat zmian w generatorze, nad którymi pracujemy. Ostatni raz większych zmian w generatorze dokonaliśmy w marcu 2012, gdy dodaliśmy Jungle.
Jeśli nie znacie pojęcia „BIOME” – jest to strefa klimatyczna stosowana w grze w celu ustawienia różnego podłoża (piasku, trawy), ustalenia, czy powinien padać tam deszcz czy śnieg, jaka roślinność powinna tam występować, jakie zwierzęta powinny tam żyć. Pojęcia „BIOME” używamy również do ustalenia „pagórkowatości” ziemi, choć to sprawa czysto techniczna, ponieważ aktualny generator najpierw ustawia biom, a potem wznosi teren (stary generator najpierw kształtował teren, ale zrezygnowaliśmy z niego).
Głównym powodem rzadkich zmian w generatorze jest problem z seedami, które po wygenerowaniu nowych biomów tworzą bardzo widoczne granice, które oddzielają biomy starego typu od nowego. Dlatego, w celu uniknięcia przyszłych problemów, robimy teraz jak najwięcej zmian w generatorze.
Istnieją 3 problemy którymi chybiałbym się zająć:
- Zbyt duże oceany (:( );
- Zbyt duża losowość generowania biomów;
- Zbyt mało odmian biomów.
Prawdopodobnym rozwiązaniem owych problemów jest:
- Dodanie wielu nowych biomów i wysp, aby zapobiec wielkim oceanom;
- Podzielenie biomów na 4 kategorie: pokryte śniegiem, zimne, średnio-suche i ciepłe (biomy zimne będą pojawiać się tylko obok pokrytych śniegiem – ma to zmniejszyć losowość generatora oraz zapobiec powstawaniu pustyń obok lodowców);
- Dodanie nowych biomów;
- Dodanie nowej roślinności oraz zmiana ukształtowania terenu.
Nie skończyliśmy jeszcze, ale mamy wam coś do pokazania.”
Mapa biomów w wersji 1.6
Mapa biomów w wersji 1.7
Niestety, mimo pierwszych założeń najnowszy update nie powiększy oceanów, lecz je gwałtownie zmniejszy. Mimo to miejmy nadzieję, że już niedługo doczekamy się obiecanych zmian. Podoba się wam pierwszy zarys nowości, wprowadzonych przez studio? Piszcie!
[AKTUALIZACJA]
Po narzekaniach ze strony wielu użytkowników, Jeb poszedł na kompromis i zrezygnował z malutkich wysp, w celu powiększenia powierzchni oceanów!
//pigmej4ever
Info o skali by ShookTea:
Każda z tych map ma wymiary 16384×12288 bloki. Nie nazywajcie oceanów „zbyt małymi”, ponieważ na drugiej mapie mają one szerokość dochodzącą do nawet 3 tysięcy bloków, co jest naprawdę sporą liczbą. Dla porównania, na starej mapie ocean miał szerokość 8 tysięcy bloków. Biorąc pod uwagę, że rozpędzona łódź porusza się z prędkością ok. 6.2 bloków na sekundę, przebycie „starego” oceanu zajmie wam 20 minut, podczas gdy przebycie „nowego” oceanu 8 minut. Wydaje się, że jest to mało czasu, ale należy wziąć pod uwagę, że droga przez ocean jest zwykle bardzo monotonna.
[AKTUALIZACJA]
Mojang nie spoczął na laurach po opublikowaniu informacji o nowym generatorze, i pracuje do upadłego. Co widać na zdjęciach wysłanych nam przez Dinnerbona. Fotografie przedstawiają wygląd nowego menu głośności, które po latach doczekają się wreszcie aktualizacji. Do niedawna mogliśmy regulować tylko głośność muzyki i dźwięków, ale od wersji 1.7 zmieni się to diametralnie! Między innymi dodanie możliwość osobnej regulacji dźwięku mobów przyjaznych i agresywnych, szaf grających, bloków, graczy i wielu. wielu innych rzeczy!
https://twitter.com/Dinnerbone/statuses/373106904312328192
//pigmej4ever
[AKTUALIZACJA]
NOWY ŚWIAT
Naszedł wreszcie czas, aby choć w małym stopniu nadgonić dawno zapowiedziane nowości, które umknęły Reduxowi! Najważniejszą pominiętą przez portal zmianą, jest wprowadzenie w wersji 1.7 nowego typu świata, mianowicie latających wysp! Na razie nie wiele wiadomo o nowym projekcie… Możemy jednak spekulować, że będzie to odświeżony projekt Notcha, o nazwie „Podniebny wymiar”. Prototyp nowego świata, szybko wprowadzono do gry(Indiev), a później równie szybko go usunięto, ale teraz wiele wskazuje na powrót „niebiańskich wysp” do gry!
Prawdopodobny wygląd świata:
NOWA ANIMACJA
Na Twitterze Dinnerbone pojawiło ciekawe zdjęcie, przedstawiające jego samego, lecącego z hukiem w dół. Nie to przykuło jednak największą uwagę graczy… Okazało się, że zdjęcie przedstawia nową animację spadania, a właściwie animację uderzania… W ziemię.
Zdjęcie:
Wyjaśnienie: Gracz spada głową w dól, z powodu nicku. Od wersji 1.6 wszyscy nazwani „Dinnerbone” chodzą „na głowie”.
ROŚLINNOŚĆ
Mojang uznał, że nowe biomy nie mogą za bardzo przypominać starych, i stworzył prawdziwą falę nowych kwiatów oraz prawdopodobnie drzew! (Co widać na zdjęciu nowego biomu, powyżej)
Najprawdopodobniej dodane zostaną:
- Słoneczniki- w odróżnieniu od innych kwiatów będą mogły rosnąć na wysokość nawet 2 kratek! Dodatkowo zawsze zwrócone będą na wschód. Nie wiemy jeszcze na jakich biomach będą rosły.
- Lawenda- fioletowe kwiaty, rosnące do 2 kratek wysokości, doskonały element dekoracyjny.
- Piwonie-różowe kwiaty ozdobne, rosnące do 1 kratki wysokości, podobne do róż.
- Tulipany- Wielokolorowe kwiaty ozdobne.
- Wysoka trawa- rosnąca do 2 m wysokości trawa, występująca na obszarze niektórych biomów.
//pigmej4ever