
Po osiemnastu snapshotach, dwudziestu pięciu aktualizacjach nowego launchera, dwóch wersjach pre-release oraz dwóch miesiącach oczekiwania, dziś możemy się cieszyć najnowszą wersją gry w wersji 1.6.1! Zmian jest dużo, więc zapnijcie pasy, weźcie popcorn i szykujcie się na dużą porcję artykułu :)
Zmiany w najnowszej wersji gry są bardzo liczne. Więc zaczynamy.
- Dodano konie, muły oraz osły
- Zwierzęta te pojawiają się na równinnych biomach;
- Aby oswoić konia, należy na niego wskakiwać aż do skutku;
- Na podróże konno pozwala nam te same siodło, które używamy do osiodłania świni;
- Na osły możemy założyć skrzynię, dzięki czemu stają się one wygodnym sposobem na przenoszenie przedmiotów;
- Dodano zbroję dla konia, która pozwala na chronienie naszego czworonoga przed obrażeniami,
- Dodano bloki siana, które służą do karmienia koni;
- Dodano smycze dla mobów. Pozwalają na zaczepienie każdego pasywnego moba do płotka, utrzymując je w jednym miejscu;
- Dodano dywany służące jako element ozdobny, wytwarzamy je z wełny;
- Ulepszono ujeżdżanie mobów
- Na HUD widoczny jest poziom zdrowia ujeżdżanego moba;
- Aby zejść z moba lub wyjść z łódki, należy wcisnąć klawisz odpowiadający za skradanie się (domyślnie – lewy shift);
- Zaklęcie „Wydajność pod wodą” poprawia widzenie pod wodą;
- Dodano etykietę z nazwą, która znaleźć można tylko w lochach;
- Dodano utwardzoną glinę, która tworzymy poprzez przepalenie zwykłego bloku gliny w piecu
- Bloki te mogą zostać przefarbowane używając istniejących barwników
- Usunięto jakiekolwiek źródła wody na powierzchni pustyni;
- Dodano blok węgla, który tworzymy poprzez połączenie dziewięciu bryłek węgla (nie działa z węglem drzewnym);
- Dodano skrzynie w fortecach netherowych;
- Zmieniono tekstury węgla drzewnego oraz bloku lapis lazuli
- W trybie przetrwania wydobycie bloku poleceń jest niemożliwe;
- Zmieniono ikonę gry na miniaturę stołu warsztatowego;
- Wprowadzono atrybuty do przedmiotów;
- Wprowadzono zmiany w systemie wiadomości na czacie powodując, że komunikaty będą dopasowane do języka klienta;
- Dodano dźwięki dla wieśniaków, które imitują ich rozmowy;
- Dodano komendę /spreadplayers, która rozprasza wybranych graczy w wybranym obszarze;
- Dodane nowe reguły gry: ‚naturalRegeneration’, ‚doDaylightCycle’;
- Wprowadzono zmiany w działaniu wybranych mikstur:
- Efekt mikstury ‚natychmiastowe leczenie’ zmniejszony o 33%;
- Efekt mikstury ‚regeneracja’ zmniejszony o 50%;
- Wprowadzono zmiany w tworzeniu wybranych przedmiotów:
- Do tworzenia jabłek używa się sztabek złota zamiast samorodków złota;
- Do tworzenia lśniących arbuzów używamy ośmiu samorodków złota;
- Dodano efekt ‚health boost’, który zwiększa maksymalną ilość zdrowia;
- Efekt ten dodawany jest przy zjedzeniu złotego jabłka;
- Wprowadzono zmiany w AI zombie;
- Usunięto paczki tekstur, wprowadzono paczki zasobów, które pozwalają nie tylko na zmianę tekstur, ale też dźwięków gry;
- Złote jabłka dodają efekt ‚regeneracja II’ przez 10 sekund;
- Jaja spawnujące potwory działają również pod wodą;
- Istnieje pewna szansa, że pająki zespawnują się wraz z efektem charakterystycznym dla mikstur;
- Dodano efekt ‚absorption’;
- Nie można już niszczyć bloków za pomocą miecza podczas gry w trybie creative;
- Dodano komendę /playsound, która pozwala na odtworzenie dowolnego dźwięku wbudowanego w grę oraz dodanego poprzez paczki zasobów;
- Dodano efekt ‚saturation’, który odnawia jeden punkt głodu na sekundę;
- Zlikwidowano setki bugów;
- Usunięto Herobrine’a (i tak wróci)
Od wersji 1.6 wymagane będzie użycie najnowszego launchera gry, który w porównaniu do tego poprzedniego, jest bardzo bogaty w funkcje. Pozwala on na tworzenie różnych profilów, które określają wersję gry oraz pozwalają na zmianę takich ustawień, jak parametry uruchamiania (pozwala na przykład na zwiększenie ilości pamięci dla gry), rozdzielczość okna gry, folder plików gry czy ścieżka do pliku środowiska Javy (javaw.exe).
Nowy launcher jest dostępny do pobrania poprzez linki:
//edit: Możecie sprawdzić nową wersje na freebuild.pl, brak bukkita ale jako tako można się zabawić.
Podczas pobierania plików gry mogą wystąpić problemy, ponieważ po 10 minutach od wypuszczenia najnowszej wersji gry serwery Amazona po prostu nie wyrobiły i odmówiły posłuszeństwa:
All the graphs spiking! And then our servers died. Oops.
— Nathan Adams (@Dinnerbone) July 1, 2013
Na koniec zostawiam Wam ciekawostkę do sprawdzenia. Nazwijcie dowolnego moba w grze ‚Dinnerbone’ lub ‚Grumm’ (wielkość liter ma znaczenie). Opiszcie, co się dzięki temu dzieje z mobem :)