Jeb_ znalazł dla ekipy Minecraftforums czas, by odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących upragnionej aktualizacji 1.8. Cały wywiad prezentujemy przetłumaczony poniżej. 

Na wstępie ekipa MCF zapytała Jeb_'a o jego początki w game developingu, jednak później zaczyna się ta bardziej interesująca część wywiadu. Zapraszam do lektury!


Kiedy po raz pierwszy zainteresowałeś się tworzeniem gier?


Nie wiem naprawdę, ale byłem bardzo młody. Zawsze wolałem gry, które posiadały edytory map. Pamiętam sąsiada, który był twórcą gry shoot'em'up na C64, byłem bardzo zazdrosny. Zrobiłem setki map do Lode Runner na starym Apple.

Co było twoim największym wyzwaniem podczas rozwoju Minecraft?

Jak na razie większość rzeczy była dość prosta, ale mam problem z NPC i lochami. Trudno dodawać nowe "cele" do Minecraft.

Czy kiedykolwiek inspirowałeś się pomysłami społeczności podczas rozwoju Minecraft?

Jasne, ale nie pamiętam nic konkretnego w tej chwili.

Aktualizacja 1.8 Adventure Update

Czego najwięcej do rozgrywki będzie wnosić aktualizacja 1.8?

Odkrywanie nowych ciekawszych terenów

Czy są jakieś szczególne cechy aktualizacji, o których możesz nam powiedzieć?

Możesz teraz zdobyć wołowine

Niektórzy gracze pragną, aby można było wybrać czy chce się wioski NPC na swojej mapie – zamierzacie coś z tym zrobić?

Owszem, mamy to w planach.

Było wiele pytań dotyczących przyszłości trybu Survival, czy będą różne formy tego trybu rozgrywki po 1.8?

Myślę, że nie.

Jakbyś mógł wybrać jedną rzecz z nadchodzącej aktualizacji, co by to było?

Na pewno by to były nowe struktury, lochy i biomy, ponieważ bardzo lubię odkrywanie świata. Kiedy uda nam się zrobić NPC, na pewno nie pogardze handlem

Nie było wzmianki na temat zdobywania poziomów – żadnych szczegółów na ten temat?

Luźno o tym mówiliśmy… To zależy od Notch'a

Czy możesz nam powiedzieć więcej o NPC? Czy będą jakieś frakcje, sojusze itp.?

Nie…

Ostatnie zdjęcia z 1.8 wydają się pokazywać pasek głodu jak i zarówno wytrzymałość lub pasek doświadczenia – możesz nam powiedzieć coś o tym? 

Głód uzupełniany jest przez jedzenie (co trwa 1,6 sekundy). Jeśli masz 90% głodu zdrowie będzie się regenerowało, powoli, ale jeśli masz 0% będziesz umierał. "Pasek wytrzymałość" jest to poziom doświadczenia i pokazuje postęp do następnego poziomu gracza. 

Wygląda na to, że lochy będą bardzo się różniły po 1.8, możesz powiedzieć nam coś o nich? 

Stare Dungeon'y zostaną, te nowe będą miały duże korytarze, drzwi i schody

Dużo się mówiło o sprintowaniu – co możesz nam powiedzieć?

Będzię możliwość sprintowania za pomocą wciśnięcia dwa razy przycisku "W"

Było pare zdjęć które pokazywały nowe potwory (W tym nieuchwytny Enderman)  – Możesz nam coś powiedzieć o nim?

Nie, raczej nie =)