I jak co tydzień nowy snapshot zawitał na nasze komputery. Co dodano tym razem?

Lista zmian:

  • Dodano schody z piaskowca.
  • Dodano komendę /seed dzięki której możemy zobaczyć seed danej mapy.
  • Dodano skrzynię kresu (itemy schowane w niej można wyciągnąć w innym miejscu taką skrzynką).
  • Dodano rudę szmaragdu i szmaragd (prawdopodobnie jest to bug, ale ruda jest czerwona, a szmaragd zielony).
  • Zmiany w generatorze świata (wioski generują się rzadziej-widać to szczególnie na flat mapie).
  • Nowa tekstura żwiru.
  • Lilie już nie niszczą łódek.
  • Przywrócono starą recepturę craftingu złotego jabłka (teraz zamiast samorodków kładziemy bloki złota dookoła jabłka).
  • Stackowanie pustych wiaderek (do 16)
  • Wprowadzono lochy-można w nich znaleźć nowy piaskowiec, oraz ukryty i strzeżony skarb. Gdzie on jest? Nie będę podpowiadał.
  • Jeżeli włożymy do dispensera wiadro z lawą/wodą to dispenser wyrzuci ciecz, a nie wiadro.
  • Wioski są adekwatne do biomu w którym się znajdują (wygląda to masakrycznie na granicach biomów).
  • Gwiazdy mają nowy wygląd.
  • Dodano handel z wieśniakami.

Na czym polega handel? Po kliknięciu PPM na wieśniaka otwiera nam się okno . Każdy villager, albo sprzedaje, albo kupuje. Wkładamy więc szmaragd (nazwany na razie diamentem), lub przedmiot który osadnik chce dostać. Przedmioty są różne, a Mojang zrobiło dodatkowo to w taki sposób, aby każdy villager handlował tym co jest związane z jego profesją. Tak więc kowal handluje kilofem i butami, zwykły wieśniak jabłkami, rzeźnik stekami, alchemik papierem, a kleryk… zgniłym mięsem. Są to tylko przykłady, na pewno jest o wiele więcej itemów.

W tym snapshocie dodano więcej, niż w innych (zapewne zasługa tego, że tydzień temu nie było go z powodu szwedzkiego święta) a zmiany są znaczące.

PS. 1.2.5 wydano na początku kwietnia. Jak dla mnie 1.3.0 jest blisko. Bardzo blisko

Pobieramy:

GraSerwer