2 maja Mojang zaserwował nam grę w wersji 1.5.2, w której zawarto poprawki bugów z poprzedniej wersji oraz zmiany przygotowujące do Minecraft Realms, o którym co nieco dowiecie się w dalszej części artykułu.

Oczywiście przed wydaniem aktualizacji każdy gracz miał okazję przetestować grę jeszcze w wersji pre-release. Wersja ta nie różni się niczym od wersji finalnej, lecz dla przypomnienia umieszczam poniżej listę naprawionych błędów:

  • Poziom głośności szafy grającej nie zależy od dystansu do gracza
  • W przypadku korzystania z innego języka gry, niż polski, kowadło pobiera poziom doświadczenia od gracza za nic (dotyczy wyłącznie trybu multiplayer)
  • Oswojone wilki oraz koty znikają w niewyjaśnionych okolicznościach
  • Gdy atakujący Enderman otrzyma obrażenia od środowiska (np. od upadku), jest on renderowany jako neutralny
  • Będąc w trybie creative i klikając rolką na płonący piec, otrzymujemy blok płonącego pieca
  • Osiągnięcie "Życie na gorąco" posiada jako ikonę piec odwrócony przodem do tyłu
  • Można korzystać z kowadła bez pobierania doświadczenia od gracza
  • Czasami strzała łuku zamiast tkwić w bloku, wraca do miejsca wystrzelenia

Poza poprawkami powyższych błędów, deweloperzy Minecrafta zwiększyli ilość klatek na sekundę podczas używania paczek tekstur w wysokiej rozdzielczości oraz wprowadzili poprawki przygotowujące grę do działania z Minecraft Realms.

Lecz czym jest Minecraft Realms?

Minecraft Realms jest projektem polegającym na stworzeniu usługi umożliwiającej zainteresowanym zakupienie serwera gry Minecraft hostowanego przez Mojang. Dzięki niemu konfiguracja serwera ma stać się prostsza oraz szybsza. Usługa ta ma być bardziej wykorzystywana do tworzenia mniejszych serwerów do gry ze znajomymi niż do utrzymywania ogromnych serwerów publicznych. Oczywiście aby skorzystać z Minecraft Realms, będziemy musieli zapłacić określoną kwotę pieniężną za subskrypcję na dany okres. Aktualnie jest ona w fazie testów, a dostęp do niej posiada około 100 losowo wybranych graczy. Pierwszą wzmiankę o tym przedsięwzięciu usłyszeli uczestnicy zeszłorocznego Minecon.

Co sądzicie o zmianach wprowadzonych w 1.5.2? Czy z zapałem czekacie na premierę wersji 1.6?