Oto pełne tłumaczenie wpisu blogowego Notcha, świeżutkie i ciekawe jak zawsze ;) Tłumaczenie jest zrobione na luzie, tak aby czytało się to z sensem więc proszę mnie nie hejtować za niekoniecznie w 100% trafne odniesienie słówka. To ma mieć sens! :)

Zapraszam do czytania!

Cześć!

Już po E3 i w ciągu kilku godzin będziemy lecieć z powrotem, do Szwecji. Mam niezły zapas informacji i newsów do podzielenia się z wami, więc chwytajcie póki co trochę chaotyczny zbiór wieści:

  • Fani Minecrafta są niesamowici. Spędziłem bardzo dużo czasu na E3 podpisując koszulki i kartonowe głowy Steve'a próbując porozmawiać z tak wieloma fanami jak to możliwe, i każda osoba była dla mnie naprawdę przyjazna i miła.
  • Wygląda na to, że będziemy musieli zmienić datę premiery Minecrafta na bardziej pasującą do MinecraftCon. Termin 11 listopada 2011 jest już w pełni zapełniony. Może jeden tydzień później? Napiszę więcej detali tak szybko jak zatwierdzimy nowy termin.
  • Minecraft przybywa na XBOXa 360! Będzie to nowa wersja gry, specjalnie zaprojektowana dla specyficznej gry jaką jest obsługa kontrolerem. Jeszcze nie zdecydowaliśmy jaka będzie jej nazwa. Gra będzie obsługiwać Kinect'a, ale nie będzie go wymagać. Gra zostanie wypuszczona "tą zimą", będzie to tytuł ekskluzywny dla posiadaczy 360-ki. 
  • Minecraft leci także na Xperię PLAY. Będzie to także nowa wersja gry, zaprojektowana specjalnie dla lepszej obsługi przez smarfton. Ta wersja nazywać się będzie oficjalnie "Minecraft – Pocket Edition" (kieszonkowa edycja – przyp. szympka). Jest zbudowana jako gra przeznaczona na system Android, i będzie w pełni funkcjonalna przy użyciu klawiszy w telefonie Xperia PLAY. Po jakimś czasie wyłączności wypuścimy kieszonkowego Minecrafta na wszystkie modele telefonów z Androidem.
  • O Minecrafcie, na obu platformach (xbox, android) będziecie dostawać trochę mniej detali. To przez aktualny budżet reklamowy przeznaczony na nie, nie chcę psuć wielkich planów.
  • Będę projektować grę na wszystkich nowych platformach, nie będę jednak brać udziału w programowaniu. Jestem skoncentrowany na pecetowej wersji Minecraft'a.
  • Pracujemy nad patchem 1.7, oznaczyłem go jako "adventure update" (przygodowa aktualizacja przyp. tł.). Trzymamy detale w sekrecie aby gracze mogli być zaskoczeni. Ten pomysł z niespodzianką jest po części sednem gry, robiąc ją bardziej satysfakcjonującą podczas przemierzania świata czy walki. Podsumowując lubimy graczy testujących graniem, tłoki będą już teraz, w wersji 1.7
  • Byłem teraz w posiadłości Playboya. Łooo! W ogóle nie związane z Minecraftem ale po prostu chciałem się tym podzielić :D
  • Jeśli chodzi o tematy spoza Minecrafta, musiałem zobaczyć demo gry Skyrim (dzięki Tim) no i… jest cholernie niesamowite. Kiedy smoki w wersji demo są oczywiście oskryptowane (wie dokładnie gdzie mają lądować itd), to patrząc na całość gra jest bardzo dynamiczna i nieliniowa. 
  • Startujemy ze wsparciem modowania, na razie na małą skalę już w 1.7 Będziemy udostępniać kod źródłowy gry bardzo BAAARDZOOO małej grupie ludzi zanim wypuścimy nową wersję (tak, 1.7). Będziemy mogli użyć nowych doświadczeń do pracy nad finałowymi detalami, a zmodyfikowane api wyjdzie tak szybko jak to możliwe zaraz po wypuszczeniu łatki 1.7
  • Ponadto, jeśli chciałbyś otrzymać modyfikowalne api, będącym niemal całym kodem źródłowym Minecrafta, nieocenzurowanym i bez ukrytych fragmentów musiałbyś zgodzić się na kilka zasad zanim dostaniesz dostęp. Możliwe to będzie dla każdego gracza-moddera.

Źródło: http://notch.tumblr.com/