Świat Minecrafta ma coraz więcej do zaoferowania, ale jednym z kilku stałych elementów jest muzyka. Minecraft Soundtrack „Volume Alpha” został doceniony i zostanie wydany w wersji fizycznej. Każdy gracz będzie miał możliwość uzupełnienia swojej kolekcji płyt na półce o ścieżkę dźwiękową ze swojej ulubionej gry.

Ścieżka dźwiękowa pochodzi z 2011 roku i jest dziełem młodego niemieckiego kompozytora, Daniela Rosenfelda (znanego także jako C418). Autor dotychczas udostępniał swoje utwory na Spotify i Bandcamp. Cztery piosenki z kompilacji z gry Minecraft są dostępne również na  profilu Ghostly na SoundCloud

Minecraft Soundtrack na Soundcloudzie

Kompozycje C418 są idealnie dopasowane do klimatu gry, a dodatkowym atutem jest ich uniwersalność, albowiem odbiorcami nie muszą być wcale tylko gracze Minecrafta. Fani klasycznych ambientowych brzmień też znajdą coś dla siebie. Nie dziwi więc fakt, że muzyka trafi na sklepowe półki.

Minecraft Soundtrack wydany będzie nie tylko na płytach CD, ale także na płytach winylowych. Albumy będą zawierać znane wszystkim pozycje, a dodatkowo niepublikowane dotąd materiały. Nie zabraknie edycji kolekcjonerskich, które obejmą specjalne wydanie zielonych winyli zapakowanych w nietypowe trójwymiarowe okładki. Jeśli jesteście zainteresowani wydaniem specjalnym, to spieszcie się, bo wydano je tylko w liczbie 1000 sztuk. W sklepach pojawią się już w sierpniu.

Płytę możecie kupić także w wersji elektronicznej na stronie Bandcamp. Jakość dźwięku stoi na wysokim poziomie dzięki udostępnieniu plików w formacie FLAC.

http://

Daniel Rosenfeld urodzony jest w 1989 roku i współpracuje przy grze Minecraft nie od dziś. Na początku pracował z Markusem „Notchem” Perssonem, jednym z twórców gry. Artysta w ścieżce do Minecrafta dodał wiele elementów od siebie, dzięki czemu muzyka jest ciekawa i trudno określić ją jako monotonną.Minecraft soundtrack „Volume Alpha” został pozytywnie oceniony przez serwis Kotaku.com. W 2013 roku światu ukazała się druga część muzyki z Minecrafta – „Volume Beta”. Zawiera ona materiały, które pojawiły się w dalszych wersjach gry.

Rosenfeld i Persson planowali wydanie wspólnej nowej gry, która miała nazywać się 0x10c, jednak nigdy nie ujrzała światła dziennego. W sierpniu 2013 roku Notch przerwał prace nad tym tytułem. Rosenfeld skupił się wtedy na dalszej pracy nad muzyką.