Minecraft Snapshot 18W20C, czyli garść informacji po pojawieniu się pierwszej fazy aktualizacji Aquatic. Czego możemy się spodziewać? Na pewno bugów ;) Ale nie tylko. To aż trzy snapshoty w jednym. Wszystko znajdziecie poniżej.

Zmiany w 18W20A:
  • Spanie w trybie kreatywnym jest teraz bardziej komfortowe
  • Wszystkie światy utworzone w starszych snapshotach powinny wreszcie zostać ponownie otwarte
  • Ogień nie rozprzestrzenia się już wszędzie
  • Mnóstwo poprawionych bugów
Poprawione bugi:
  • MC-9620 – F1 i otwarty czat tworzą hotbar
  • MC-116928 – Blok poleceń i narzędzie do naprawy danych nie działały poprawnie
  • MC-121743 – Informacje zwrotne niektórych poleceń używają ustawień regionalnych systemu operacyjnego do formatowania liczb dziesiętnych
  • MC-122331 – Tarcza z transparentem ma zepsute kolory
  • MC-122428 – Ogień nie znika lub rozprzestrzenia się zbyt szybko
  • MC-123136 – Winorośl umieszczona pod sufitem i ścianą nie jest prawidłowo ułożona
  • MC-123224 – Dźwignie umieszczone na ziemi i suficie obracają się podczas ulepszania
  • MC-123466 – Zaplanowane aktualizacje bloków są tracone podczas aktualizacji świata z wersji 1.12.2
  • MC-123790 – „italic”: false w niestandardowych nazwach przedmiotów nie powoduje, że nazwa nie jest pochylona
  • MC-124065 – Utrata danych na 1.7.10 -> 1.13 Upgrade
  • MC-124112 – Zmienione nazwy umieszczonych podajników tracą swoją nazwę niestandardową podczas aktualizacji z wersji 1.12.2
  • MC-124203 – Kliknięcie prawym przyciskiem myszy dorosłego konia szkieletowego lub muła z jajkiem nie powoduje pojawienia się młodego
  • MC-124496 – Debug Stick Text nie jest tłumaczony na inne języki
  • MC-124998 – Bloki komend znikną po ponownym załadowaniu świata
  • MC-125182 – Jednostki blokowe nie są poprawnie uaktualniane podczas aktualizacji z wersji 1.12.2
  • MC-125307 – Kiedy trójząb uderza w moba, nie spadnie tuż pod niego
  • MC-125310 – Trójząb może przeniknąć do zamkniętego shulkera/smoka/niewrażliwych mobów
  • MC-125342 – Trójząb nie może zniszczyć stojaka na zbroję
  • MC-125362 – Etykiety narzędziowe atrybutów używają ustawień regionalnych systemu operacyjnego
  • MC-125408 – Trójząb wraca do widzów (ale nie zostaje podniesiony)
  • MC-125615 – Niektóre końcówki miast nie generują się całkowicie
  • MC-125799 – Skrzynie umieszczone we wcześniejszych wersjach nie odtwarzają dźwięku po otwarciu
  • MC-125919 – Trójzęby zaklęte będą działać podczas burzy w określonych warunkach
  • MC-126118 – Rybim mobom brakuje translacji
  • MC-126241 – Awaria podczas ładowania World – Skyblock 2.1 Vanilla
  • MC-126300 – W przeciwieństwie do miecza, trójząb może przypadkowo złamać bloki w trybie kreatywnym
  • MC-126373 – Gęstość dolnych i dolnych żył rud znacznie niższa w wersjach 18w
  • MC-126796 – Tropikalne ryby znikają
  • MC-126883 – Shulkery stają się ciemnopurpurowe podczas aktualizacji z wersji 1.12.2
  • MC-127027 – Chmury atramentu wydają się tworzyć lub odkładać na bok oraz są koślawe
  • MC-127250 – Drowned Chicken Rider jest niepokonany i nie atakuje gracza
  • MC-127301 – Wraki statków zawsze są skierowane na północ
  • MC-127478 – Pikowanie metadanych tekstur kończy się niepowodzeniem, jeśli blok animacji nie jest obecny
  • MC-127730 – Ryby mają dziwny cień
  • MC-127993 – Solidne bloki umieszczone są na nieutwardzonych gruntach
  • MC-128013 – Gracz może chodzić po wodzie z powolnym efektem opadającym
  • MC-128472 – Podczas pływania gracz może wstać, mimo że powyżej niego znajduje się blok
  • MC-128495 – Igloo często nie generują się całkowicie
  • MC-128615 – Tabela łupów dorsza i łososia ma nadmiarową funkcję set_count
  • MC-129409 – Woda działa jak powietrze w grze wieloosobowej

18W20B:
  • Więcej poprawionych bugów

Poprawione bugi:
  • MC-121287 – Przycisk Minecraft Realms nie robi absolutnie nic
  • MC-124024 – Kliknięcie i hoverEvents nie są usuwane z nazw przedmiotów i elementów przed ich wyświetleniem na czacie, co pozwala na oszukiwanie graczy
  • MC-128236 – Przewody są podmokłe po umieszczeniu w wodzie
  • MC-128253 – Woda w kotle nie jest podbarwiona
  • MC-128311 – Przewód pozwala na umieszczenie na nim wentylatora koralowego, marynarki, pochodni, drabiny, przycisku, dźwigni, haczyka, winorośli, śniegu i doniczki
  • MC-128321 – Moc przewodnika jest wymieniona jako negatywny status
  • MC-129615 – Wszystkie bloki poleceń tracą wszystkie dane nbt przy aktualizacji do 18w20a

18W20C:
  • I jeszcze więcej poprawionych bugów…
Poprawione bugi:
  • MC-121377 – Pierwszy znak wpisany w bloki komend nie pozwala na kliknięcie zatwierdzenia
  • MC-121673 – Argumenty selektora rotacji nie pozwalają, aby maksymalny był niższy niż minimalny
  • MC-123041 – Nie można jeździć oswojonym koniem, gdy trzyma się narzędzia, broń i artykuły nieżywnościowe
  • MC-123672 – Bloki bariery wpływają na światło słoneczne
  • MC-125237 – Trójząb rozświetla pobliskie jednostki podczas rzucania lub w ziemię
  • MC-125365 – Mocna mikstura spowolnienia daje powolność V poziomu
  • MC-125625 – Szklane tafle, ogrodzenia, żelazne pręty i brukowane ściany czasami nie są ulepszane
  • MC-126559 – Duże skrzynie są rozdzielone na małe skrzynie
  • MC-126993 – Niektóre bloki w ruinach oceanu generują się z waterlogged:false
  • MC-128234 – Przewody mają niewłaściwą cząsteczkę rozrywającą
  • MC-128243 – Delfiny nie próbują dostać się do wody
  • MC-128346 – Podwójna skrzynia otwiera się jako jedna skrzynia
  • MC-128393 – Przewód podłącza się do ogrodzeń, ścian, żelaznych prętów i szyb
  • MC-129517 – Awaria gry podczas ładowania kawałków z głowami graczy
  • MC-129657 – Krańcowe miasta nie generują wcale dodatnich współrzędnych
  • MC-129709 – W skrzyniach, szyldach, łóżkach, pudełkach shulkerowych itp. brakuje tekstury podczas wydobycia
  • MC-129732 – Przewód nie może być aktywowany przez ciemną pryzmaturę
  • MC-129733 – Przewód kręci się tylko wtedy, gdy ma maksymalną liczbę bloków pryzmatycznych
  • MC-129738 – Drzewa generują się w ziemi lub wcale
  • MC-129747 – Wieś generuje się częściowo w ziemi

Snapshot jest już oczywiście dostępny do pobrania. Pamiętajcie, żeby tworzyć kopie zapasowe swoich światów na wszelki wypadek.

Bugi możecie zgłaszać bezpośrednio do Mojang pod tym adresem.