Wodny snapshot 18W15A! Nowe zmiany, nowe istoty – zobaczcie sami.

zmiany:
  • Delfiny!
  • Nowe bloki!
  • Nowy przedmiot – Serce Oceanu
  • Nowy przedmiot: Muszla Nautilusa
  • Góry lodowe generują się teraz w zamarzniętych oceanach
  • Nie ma już efektu „noktowizyjnego” pod wodą
  • Woda ma teraz różne kolory w zależności od biomu
  • Nowa opcja wideo: odległość mieszania biomu
  • Pływanie i wypływanie z basenu powinno być teraz płynniejsze
  • Można teraz przeływać przez dziury 1×1
  • Kolor mgły pod wodą teraz zmienia się znacznie płynniej między biomami
  • Zoptymalizowane renderowanie mgły
  • Światło przechodzi teraz znacznie dalej przez ciekłe bloki

Delfiny:
  • Odradzają się w każdym oceanie, który nie jest zamarznięty
  • Są przeurocze
  • Delfiny uwielbiają zabawę i pływające przedmioty
  • Lubią też ścigać łodzie
  • Jeśli zdenerwujesz jednego, zdenerwujesz wszystkie!
  • Wkrótce będzie dodanych więcej zachowań

WODA:
  • Woda blokuje teraz tylko światło na 1 blok, zamiast 3
  • Dotyczy to tylko nowo umieszczonej wody – w następnym snapshocie zostanie to zmienione na wszystkie bloki
  • Każdy biom oceaniczny ma unikalny kolor wody, a bagna są kłujące i obrzydliwe
  • W nowo powstałych fragmentach mniej prawdopodobne jest znalezienie zamarzniętego oceanu przy ciepłym oceanie

POPRAWIONE BUGI:
  • MC-25866 – Eliksir nabłyszczania nie daje żadnego efektu
  • MC-63714 – Zombie wpadają w gniew
  • MC-121479 – Kliknięcie na świat, zapisanie i wyjście z tytułu i zamknięcie przycisków powoduje zatrzymanie gry na sekundę
  • MC-122354 – Latanie elytrą powoduje awarię gry lub wyrzucenie gracza z gry
  • MC-123585 – Zamykanie świata podczas otwierania wykresu kołowego powoduje awarię
  • MC-123853 – Moby nie palą się, gdy stoją w podwójnych zakładach/pajęczynie
  • MC-124906 – Podziemne jeziora lawy i wody generują powietrze zamiast powietrza jaskiniowego (cave_air)
  • MC-124915 – /zlokalizuj i Oko Endera znajdują twierdze w nieważnych miejscach
  • MC-124918 – Struktury specyficzne dla biomów generują złe biomy
  • MC-124953 – Winorośle produkują się pod dżunglą na poziomie 64
  • MC-125083 – Generator nowego świata nie generuje śniegu na drzewach w biomach śnieżnych
  • MC-125106 – Ciecze w generowanych strukturach nie są aktualizowane
  • MC-125188 – Zwolnienie przycisku sprintu nie będzie już powodować sprintu, dopóki nie dotkniesz ziemi
  • MC-125195 – Tryb obserwatora nadal zezwala na animacje pływania
  • MC-125219 – Kłody nie zachowują rotacji podczas zdejmowania
  • MC-125240 – Gracz nie jest w stanie przepłynąć przez wysoką wodę pod solidnym blokiem
  • MC-125530 – Pływanie podczas dotykania ziemi powoduje wstrząsy ekranu, jeśli włączony jest widok przewijania
  • MC-126097 – Brak wypuszczenia grillowanych ryb, gdy dorsz i łosoś zostaną spalone na śmierć
  • MC-126185 – Nieograniczone tarło ryb powodujące nieuchronne zniszczenie świata z liczby jednostek
  • MC-126557 – Na szczelinach można wytworzyć trawę morską, wodorosty morskie i koralowce
  • MC-127276 – Zombie zamienia się w topielca gdy jest zanurzony w wodzie na mniej niż na wysokość talii

Pamiętajcie, że snapshot może uszkodzić wasz świat, więc lepiej zrobić kopię zapasową i/lub uruchom go w innym folderze niż ze światów głównych.