Kolejny snapshot jest znów gotowy do testów, tym razem mamy OGROMNE usprawnienia pod względem działania gry – przepisano mnóstwo kodu wyświetlania chunków, dzięki czemu i na starszych komputerach gra działa zdumiewająco dobrze.
Poza tym, z najważniejszych nowości pojawiły się wreszcie flagi, których kombinacji mamy aż 4006 !

Flagi

  • Można je nosić jako nakrycie głowy – ale jedynie przy użyciu komend
  • 4006 możliwych kombinacji
  • Tworzy się je jak znaki, tyle że zamiast desek wstawiamy jeden kolor barwnika
  • Mogą być grupowane do 16 sztuk
  • Większość wzorów tworzona jest poprzez odpowiednie ustawienie barwników dookoła banneru na stole do craftowania
  • Dodatkowe wzory: creeper, czaszka i kości, cegła i kwiatek – tworzy się je przy użyciu odpowiednich przedmiotów (czyli np. czaszka creepera, czaszka wither skeletona, cegła, odpowiedni kwiatek). Stworzenie flagi bez barwnika zaowocuje w czarne tło za wzorcem, by je zmienić wystarczy użyć odpowiedniego barwnika
  • Możliwość nakładania na siebie aż do 6 warstw
  • Mogą zostać powieszone na ścianie czy położone na ziemi oraz mogą być skierowane w 16 różnych kierunków świata
  • Łopoczą wraz z wiatrem, jak prawdziwe flagi :)
  • Można je duplikować przy użyciu pustej flagi
  • Warstwa najbardziej na wierzchu może zostać usunięta przy użyciu kociołka

Pozostałe zmiany

  • F3+h pokazuje od teraz ile tagów NBT ma dany przedmiot
  • Mały sekretny feature – naprawiono możliwość przywoływania piorunów komendą /summon lightning bolt!
  • Pozostałe głowy mobow (creepera, szkieletu, zombie) są dostępne do zdobycia w trybie survival
  • Usunięto Advanced OpenGL
  • Naprawiono pojawianie się czarnych cieni podczas generowania świata
  • Zwiększono maksymalną odległość renderowanych chunków do 32
  • Usprawniono działanie całej gry
  • Statystyki pod F3 wyświetlają od teraz ile sekcji chunków jest w tym momencie renderowanych oraz jaki procent chunków jest poza naszym zasięgiem wzroku
  • Naprawiono kilkanaście błędów