Kolejny snapshot który wnosi dużo więcej niż zwykle mogliśmy dostać na cotygodniowych wersjach testowych od Mojangu. Tym razem twórcy do naszej dyspozycji oddali programowany blok pozwalający na uruchamianie komend singleplayer, infekcję mieszkańców wiosek, beacon dodający efekty usprawniające naszą postać i wiele, wiele więcej! Zapewne w tej chwilii twórcy map Adventure z niecierpliwością oczekują wersji 1.4 – miejmy nadzieję że nie przyjdzie nam czekać na nią tak długo jak na 1.3 :)

Minecraft Snapshot 12w32a zmiany

  • Dodano blok pozwalający na uruchamianie komend singleplayer przy aktywacji redstonem, stworzone na potrzeby serwerów adventure- Nie można stworzyć w normalnym świecie poprzez crafting
  • Korzysta ze składni "@player" lub "@p"
  • Tylko OP mogą korzystać z tego bloczku w trybie multiplayer
  • Można go zdobyć tylko poprzez /give, ID bloku to 137
  • Można wyłączyć go poprzez zmianę parametru enable-command-block na false w server.properties

![](http://minecraft.pl//HLIC/16f35de7b6aae4189744278fb56d4399.png)
 
 
- **Dodano kilka komend do użycia wraz z nowym blokiem**- **/difficulty **– zmiana poziomu trudności - **/spawnpoint **– zmiana punktu pojawiania się gracza po śmierci lub przy pierwszym zalogowaniu - **@p** do adresowania najbliższego gracza, **@a** wszystkich graczy, **@r **losowego gracza  - **/weather
** – zmiana pogody na [czyste niebo/deszcz/burza] - **/gamerule** – komenda wykorzystywana do zmiany (włączenia/wyłączenia) poszczególnych aspektów rozgrywki: - doFireTick (true) – rozprzestrzenianie się ognia - mobGriefing (true) – możliwość niszczenia/przesuwania bloków przez moby - keepInventory (false) – utrata ekwipunku po śmierci - doMobSpawning (true) – spawnowanie się mobów - doMobLoot (true) – wypadanie lootu z potworów - doTileDrops (true) – Po zniszczeniu bloku nie będzie można go podnieść
 
- **Zombie mogą infekować mieszkańców wiosek [1]**- Po śmierci villager jest podmieniany na zombie - Na normalnym poziomie trudności szansa infekcji wynosi 50%, zaś trudnym – 100% - Zainfekowani młodzi villagerzy zamieniają się w baby zombies [2] - Baby zombies nie palą się w słońcu i biegają 50% szybciej - Można odwrócić proces infekcji poprzez: - 1. Rzucenie w villagera buteleczki z efektem Weakness - 2. Użycie złotego jabłka podczas trwania efektu Weakness
![](http://minecraft.pl//HLIC/5f74167fc4393b73c044f5a4e0600d46.png)
 
![](http://minecraft.pl//HLIC/cb209ed33b35737d41f8615f707caa71.png)
 
 
- **Potwory mogą nosić zbroje i broń [1]**- Szkieletory oraz zombie od teraz czasami noszą i zostawiają po sobie wszystkie rodzaje zbroi, czasami ulepszonych, dodatkowo zombie mogą nosić broń a szkielety łuk, także ulepszone - Zombie pigmeny mogą nosić ulepszone bronie i zwykłe/ulepszone zbroje
![](http://minecraft.pl//HLIC/d7379d382e49cef26d26e48c3816425c.png)
 
![](http://minecraft.pl//HLIC/cbbd16d4487b655bcea6675c8f2a979a.jpg)
- **Od teraz można zmienić widoczność IP serwera w liście serwerów poprzez wciśnięcie F1**
 
- **Ogromne drzewa spawnują się także z obróconymi blokami drewna**

 
- **Usprawniono wioski i ich mieszkańców**- Można odnowić opuszczoną wioskę tudzież założyć nową - Mieszkańcy wiosek mogą lubić gracza lub też nie - Mogą go znienawidzić jeśli zabija on innych villagerów albo pozwala im umrzeć - Zależnie od tego jak bardzo villagerzy lubią gracza będą oferować mu lepsze rzeczy na handlu - Villagerzy lubią gracza bardziej gdy pojawiają się nowe oferty handlu [1] - Villagerzy lubią gracza mniej gdy ich atakuje [2] - Tylko mieszkańcy wiosek którzy mieszkają we wiosce mogą lubić lub nie lubić gracza
![](http://minecraft.pl//HLIC/2cc03ce95cf109cfd4cebc4022b82585.png)
 
![](http://minecraft.pl//HLIC/105dc7be6dd3bfd64aa3c1666f921a11.png)
 
- **Zmieniono i dodano kilka opcji handlu by przeciwdziałać farmieniu emeraldów i usprawnić rozgrywkę**
 
- **Dodano blok w trakcie tworzenia (Beacon) [1]**- Będzie można go stworzyć poprzez crafting w późniejszym czasie - Kliknięcie prawym przyciskiem myszy odsłania to GUI [2] - Świeci tak jasno jak glowstone - Aby go aktywować należy zbudować pod nim platformę 3×3, dla największej mocy – piramidę jak na screenie poniżej. [3] - Każda dodatkowa platforma to większy zasięg i dodatkowe efekty oraz zasięg +8 - Minimalny zasięg to 16 bloków - Gracze w zasięgu otrzymają dany efekt co 4 sekundy - Zmiana jednej sekcji bloku kosztuje 1 szmaragd, diament, sztabę złota lub srebra - Uzyskanie najlepszej efektywności beaconu wymaga 164 bloków - Każdy blok może dawać tylko jeden efekt na raz. Jeśli stworzono piramidę z 4 warstw bloków można wybrać między efektem Regeneration lub drugim poziomem poprzednio wybranego efektu. - Kolejne warstwy dają unikalne efekty: - 1. Szybkość i Przyspieszenie - 2. Odproność i Wyższy Skok - 3. Siła - 4. Regeneracja i II poziom wcześniej wybranego efektu
![](http://minecraft.pl//HLIC/e7eccb852409b93feb1719ad98480879.png)
 
![](http://minecraft.pl//HLIC/781dec369b0eb9adabe4e50e0786d698.png)
 
![](http://minecraft.pl//HLIC/f99e6ae2d5ce7e6d11a95df24fc8ad15.png)
 
- **Dodano mikstury widzenia w ciemnościach**- Nie można go jeszcze warzyć
![](http://minecraft.pl//HLIC/aae1ea482e7ba8b23ec109638a25e860.png)
 
 
![](http://minecraft.pl//HLIC/e3d8bb45a62d2266ac72b705c32686fc.png)
 
 
![](http://minecraft.pl//HLIC/8fc649b942ccc7c52548d1826c3ad495.png)
 
- **Naprawiono /me oraz /tell**
 
- **Bug: Zombie nie palą się w dzień**
 
## Minecraft 12w32a Download

KlientSerwer