Po powrocie z Penny Arcade Expo Prime, Notch na swoim blogu wyjaśnia dlaczego Minecraft nie jest dostępny w usłudze Steam

Na PAX Prime, pytano nas czemu nie udostępniliśmy Minecrafta na Steamie, a ja musiałem odpowiedzieć jasno i klarownie. Tak więc powtórzę to, co tam powiedziałem: bo swoboda jest wspaniała.

Steam jest najlepszą platformą oferującą cyfrową dystrybucję, jaką kiedykolwiek widziałem. Wydałem tam niezliczone ilości gotówki na moją całkiem pokaźną bibliotekę gier. Działa wspaniale, oferuje świetne usługi, w stylu "shift+tab", a także pamięta dane mojej karty kredytowej, więc nie mam ograniczeń gdy chcę coś kupić. Na minus mogę jedynie zaliczyć nieco kulawy tryb offline oraz to, że lista gier jest czasem wypełniona DLC do gier, których nawet nie mam. Ale to są błahostki.

Ale…

Bycie na Steamie dosyć znacząco ograniczałoby nas w związku z tym co wolno by nam było robić z grą. Nie moglibyśmy, (chyba?) powiedzmy sprzedawać pelerynek, lub robić innych rzeczy w sposób który zadowalałby i klientów Steama, i Valve. Podzieliłoby to naszą społeczność na dwie części, gdzie tylko część graczy miałaby dostęp do tych dziwnych rzeczy które wciąż dodajemy do gry.

Rozmawialiśmy o tym z Valve i ja w stu procentach rozumiem dlaczego tak bardzo chcą kontrolować ich platformę. Jest pewna, naturalna niezgodność między tym czego my chcemy, a czego chcą oni.

Więc nie ma żadnej filozofii, po prostu nie chcemy ograniczać tego co możemy robić z Minecraftem. Ale mimo to Steam jest wspaniały. O wiele bardziej wspaniały niż inne platformy tego typu, na których NIE chcielibyśmy wydać Minecrafta.

via notch.tumblr.com