Witajcie! Wersja 1.8 była najdłużej przygotowywaną aktualizacją. Jej zrobienie zajęło Mojangowi ponad 300 dni! Na szczęście została już ostatnia prosta, ponieważ ostateczne wydanie ujrzymy 2 września.

Lista najważniejszych zmian:

  • Dodano zwykłe oraz wygładzone bloki granitu, andezytu i diorytu
  • Dodano blok szlamu
  • Dodano żelazną zapadnię
  • Dodano blok prismarine oraz blok latarni morskiej
  • Dodano monument w oceanie
  • Dodano czerwony piaskowiec
  • Dodano banery
  • Dodano stojaki na zbroje
  • Dodano jałową ziemię
  • Dodano strażnika (Guardian), oraz przedmioty które z niego wypadają
  • Dodano endermite
  • Dodano króliki oraz przedmioty, które z nich wypadają
  • Dodano baraninę oraz upieczoną baraninę
  • Wieśniacy będą zbierali i ponownie sadzili zboże
  • Kamień z mchem oraz płotki kamienne z mchem będzie można teraz wytwarzać
  • Rzeźbione kamienne cegły będzie można teraz wytwarzać
  • Dodano nowe kolory drzwi i płotków. Ich typ jest zależny od użytego drewna.
  • Gąbki potrafią teraz wchłaniać wodę i mogą być mokre
  • Dodano tryb dla obserwatorów (gamemode 3)
  • Dodano nowe osiągnięcie
  • Dodano nowy typ świata – „Dostosowany przez gracza”
  • Dodany ukryty tryb debug
  • Światy mogą mieć teraz granice
  • Dodano nowy cel w bloku poleceń – @e
  • Dodano komendy: /blockdata, /clone, /execute, /fill, /particle, /testforblocks, /title, /trigger, /worldborder, /stats
  • Dodano nowe ustawienia gry – logAdminCommands, showDeathMessages, reducedDebugInfo, sendCommandFeedback oraz randomTickSpeed
  • Dodano trzy nowe statystyki
  • Skiny graczy mogą mieć teraz dwie warstwy na całym ciele
  • Lewa i prawa strona nóg i rąk może być edytowana niezależnie od drugiej
  • Dodano nowy model postaci oraz nowy domyślny skin nazwany „Alex”
  • Dodano możliwość ustawienia widoczności danych części skinów
  • Bloki mogą mieć teraz różne wizualne właściwości ustalone w paczce zasobów
  • Minecraft Realms ma teraz wykres aktywności graczy, aby zobaczyć kto był dostępny na serwerze
  • Minecraft Realms pozwala teraz na wgranie własnej mapy
  • Poziom trudności jest teraz przypisany do świata i może zostać permanentnie zablokowany
  • Przerobiono zaklinanie przedmiotów. W nowej wersji do zaklinania potrzebujesz również lazurytu
  • Handel z wieśniakami został wyważony
  • Naprawianie w kowadle zostało wyważone
  • Znacznie przyspieszono wydajność klienta gry
  • Tryb przygody (gamemode 2) całkowicie blokuje niszczenie bloków. Wyjątkiem jest ustawienie CanDestroy.
  • Maksymalną widocznością są teraz 32 chunki (512 bloków)
  • W paczkach zasobów można teraz zmieniać kształty bloków, nie tylko ich tekstury
  • Tablica wyników ma teraz wiele nowych funkcji
  • Ulepszono ekran F3 debug
  • ID bloków (na przykład kamień miał ID 1) zostały zamienione na nazwy ID takie jak minecraft:stone
  • Do listy serwerów dodano kilka usprawnień
  • Wprowadzono lekkie zmiany do generatorów wiosek i świątyni
  • Głowy potworów i graczy są pokazywane wraz z drugą warstwą skina
  • Przyciski mogą zostać ustawione na sufitach
  • Wiele, wiele, wiele innych zmian, usprawnień i dodatków
  • I jak zawsze, usunięto herobrine ;)

Tak jak w przypadku snapshotów, wersja pre-release jest dostępna z poziomu launchera gry a dokładnie na liście rozwijalnej w wyborze profilów. Oczywiście zróbcie kopię zapasową Waszych światów ponieważ jest to wersja eksperymentalna i prawdopodobnie zawiera mnóstwo nie odkrytych błędów. Jeżeli jakiś znajdziecie nie wahajcie się go zgłosić na https://bugs.mojang.com/browse/MC

Jeżeli ktoś potrzebuje skina Steve, jest on dostępny do pobrania tutaj, a jeżeli ktoś jest zainteresowany postawieniem serwera na wersji pre-release niech zajrzy na tą stronę aby pobrać odpowiedni plik.

Jesteście gotowi na nową atkualizację? Napiszcie w komentarzach do tego artykułu, a ja Wam życzę miłej zabawy :)