Kolejna wersja Minecrafta, wyczekiwana przez wszystkich fanów Minecrafta, już jest! Mnóśtwo zmian, częściowo ukierunkowanych pod zbliżające się Halloween, w których między innymi kowdało, wither, command bloki, możliwość dostosowywania płaskich światów i wiele, wiele więcej! Do listy zmian załączamy również galerię kilkudziesięciu screenów obrazujący najnowszą aktualizację :)

Minecraft 1.4

Ogólne

**Poprawiono listę serwerów**
- Podczas dodawania lub edytowania serwera z listy można ukryć jego adres IP - Wersja serwera od teraz jest widoczna na liście z lewej strony - Po najechaniu na ping pojawia się informacja czy serwer ma inną wersję gry niż my - W przypadku gdy serwer stoi na innej wersji gry dołączenie do niego jest niemożliwe
 
**Zmiany w menu "settings"**
- Zmieniono "Chat Settings" na "Multiplayer Settings" - Dodano opcję wyłączenia płaszczy - Dodano włączanie i wyłączanie VSync oraz trybu Fullscreen
 
**Poprawiono tryb F3**
- Wykres jest widoczny tylko przy wciśnięciu Shift+F3 - Dodano wartość odpowiadającą za stronę w którą patrzy sie gracz - Od teraz widać na jakim chunku oraz na jakich koordach x oraz z tego chunka znajduje się gracz - Naciśnięcie P w czasie włączonego trybu F3 włączy auto pauzę gdy okno Minecrafta przestanie być  aktywne (np. użyjemy alt+tab) - Naciśnięcie H w czasie włączonego trybu F3 włączy dodatkowe opisy przedmiotów, które dodatkowo  pokazują ID, jak bardzo zniszczony jest przedmiot oraz kod koloru.
 
**Zaktualizowano pliki językowe**
 
## Rozgrywka
**Poprawiono tryb Multiplayer**
- Ochrona spawnu jest wyłączona jeśli plik ops.txt jest pusty - Zakres ochrony spawnu można edytować w pliku server.properties
 
**Poprawiono ekwipunek trybu kreatywnego**
- Przedmioty mogą od teraz być duplikowane przy pomocy "Pick Block" – przy użyciu tej opcji gracz  otrzyma maksymalną możliwą ilosć danego bloku - Dodano możliwość korzystania z shifta w ekwipunku trybu kreatywnego
 
**Poprawiono ogólny ekwipunek**
- Wciśnięcie od 1 do 9 podczas nakierowania na przedmiot w ekwipunku przydzieli go do danego  klawisza - Dodatkowe efekty od teraz sprawiają że okno ekwipunku będzie przesunięte niezależnie od aspect  ratio
 
**Dodano i usprawniono kilka komend**
- Dodano /difficulty do zmiany poziomu trudności – od 0 (peaceful) do 3 (hard) - Dodano /spawnpoint do zmiany spawnu swojego lub innych graczy na miejsce gdzie aktualnie się stoi  lub na podane koordy - Dodano /w, działa tak samo jak /tell - Dodano /weather do zmiany pogody oraz ewentualnie do wyznaczenia czasu nowej pogody - Dodano /gamerule do edycji Command Blocka, rozprzestrzeniania się ognia, dropu mobów oraz bloków - Dodano /clear do czyszczenia ekwipunku danego gracza lub usuwania z niego pojedynczego  bloku/przedmiotu - Zmieniono /xp tak że można od teraz odbierać całe poziomy poprzez dodanie L do liczby poziomów - Zmieniono /tp by działało z relatywnymi koordynatami
 
**Poprawiono silnik dźwiękowy**
- Dodano dźwięki stawaiania drewnianych, kamiennych, piaskowych, żwirowych bloków oraz sadzonek - Dodano dźwięki chodzenia po piasku, żwirze, soulsandzie, trawie oraz kamieniu - Dodano dźwięki zombie, szkieletów, krów, świń, pająków, endermanów, duchów, rybików, magma cubów,  wilków oraz ender dragonów - Dodano dźwięki podpalania - Dodano dźwięki wspinania się po drabince i jeżdżenia minecartami - Dodano dźwięk zdobycia poziomu odpalany co 5 poziomów - Dodano dźwięk cieczy
 
**Dodano target selectory**
- Dostępne selectory: - @p – najbliższy gracz - @a – wszyscy gracze - @r – losowy gracz - Może posiadać argumenty wyszczególnione w [] korzystając z x=0, gdzie x jest argumentem - Dostępne argumenty: - x,y&z – koordynaty - r – zasięg - m – Gamemode - l – minimalny poziom doświadczenia - lm – maksymalny poziom doświadczenia - rm – minimalny zasięg - Specjalny argument dostępny tylko przy użyciu @a - c – maksymalna ilość graczy, liczby poniżej 0 sprawią odpalenie selectora dla ostatnich x odwołań
 
**Poprawiono portale**
- Potwory, przedmioty oraz strzały przechodzą przez portal zachowując swoją prędkość - Upuszczone przedmioty oraz bloki przechodzą przez portal natychmiast, ale ze zwiększonym  "cooldownem" - Gracze od teraz pojawiają się w odpowiednium miejscu przy przechodzeniu przez portal - Portale Netherowe pojawiają się od razu dla graczy w trybie Creative
 
**Poprawiono tryb Adventure**
- Bloki mogą być wykopywane przy użyciu odpowiednich narzędzi - Można stawiać bloki
 
**Poprawiono rozmnażanie się zwierząt**
- Kurczaki korzystają z nasion zamiast zboża do rozmnażania się - Świnie korzystają z marchewek zamiast zboża do rozmnażania się
 
**Dodano i zmieniono wiele pomniejszych rzeczy**
- Dodano nazwy bossów nad ich paskiem życia - Podczas rozmnażania zwierząt oraz łowienia ryb zdobywa się doświadczenie - Światy mogą zostać odtworzone z poziomu menu wyboru świata - Zmieniono wiele przedmiotów, usprawniono ich ikony - Przedmioty stworzone poprzez /give zostają od razu podniesione - Drzwi, zapadnie, dźwignie i przyciski nie zostają uruchomione po kliknięcu lewym przyciskiem  myszki - Dodano tag NBT przedmiotom dodając ich 
 
**Naprawiono wiele błędów**
- Naprawiono komendę /me działającą tylko dla OP'ów - Naprawiono komendę /tell - Częściowo naprawiono problemy z oświetleniem - Naprawiono przedmioty które same się koloryzowały podczas noszenia koloryzowanej zbroi - Naprawiono niepoprawne wyświetlanie się skinów w czasie skradania się - Blaze spawnują się w odpowiedni sposób w Netherowych fortecach - Naprawiono samoteleportujące się zwierzęta - Naprawiono możliwość podpalania innych graczy przy użyciu miecza z ulepszeniem Fire Aspect na  serwerach z pvp-disabled - Naprawiono niewidoczne upuszczone bloki i przedmioty w minecartach - Naprawiono losowe duszenie się potworów i zwierząt - Naprawiono niepoprawne wyświetlanie się schodów, półpłytek oraz płotków - Naprawiono przenikanie potworów przez bloki - Poprawiono wygląd zamoczonych wilków (były zbyt straszne)
 
## Generator świata
 
**Możliwość dostosowywania płaskich map**
- Możliwość tworzenia map z podaną wysokością oraz blokiem (id) - Możliwosć zmiany biomu - Wszystkie ustawienia generacji świata są zapisywane i mogą zostać udostępnione dalej - Powierzchnia może zostać urozmaicona (np. trawą), zaś na wygenerowanej mapie pojawić się może  więcej struktur niż tylko wioski - Standardowe zestawy światów – **Classic Flat, Tunnelers' Dream, Water World, Overworld, Snowy  Kingdom, Bottomless Pit, Desert & Redstone Ready** - Format kodu generowanego świata: 95;35:2;2×20;1;stronghold - 95 oznacza wersję - 35 oznacza id bloku - 2 oznacza data value - 2×20 – wygenerowanie danej warstwy dwa razy - 1 – biome id - stronghold – struktury do wygenerowania. - Dostępne struktury oraz wyjaśnienia ich opcji dostępne [tu](http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/10xlod/minecraft_snapshot_12w40a/c6hhz72) oraz [tu](http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/10xlod/minecraft_snapshot_12w40a/c6hqun6)
 
**Dodano chatkę wiedźmy na bagnach**
 
 
**Bloki rybików czasami spawnują się w biomie Extreme Hills**
- Średnio jeden blok rybików spawnuje się na jednym chunku biomu

**Na farmach we wioskach można znaleźć rosnące marchewki oraz ziemniaki**