Jak pisaliśmy w zeszłym tygodniu, na dniach miało pojawić się więcej informacji odnośnie wersji Minecraft 1.12. Kolejny Pre-Release jest już dostępny. Czytajcie zatem dalej, co nowego :)

Zmiany w 1.12 Pre-Release 2:

  • Dodanie ukrytego wyzwania „how did we get here?”
  • Przydzielenie wyzwaniu „how did we get here?” dużo punktów doświadczenia
  • Dodano więcej pożywienia do wyzwania „a balanced diet”
  • Zmieniono pokarm dla papug z ciasteczek na nasiona
  • Postępy będą teraz zapamiętane w ostatnio wybranej karcie
  • Ulepszone wskazówki w samouczuku dotyczące podjęcia decyzji, czy dana chwila jest odpowiednim momentem na naukę z drewnem
  • Papugi będą pojawiać się w starych dżunglach
  • Nowa opcja otwierania postępów (przy pomocy klawisza „L”)
  • Duża optymalizacja księgi receptur i wyszukiwania zasobów
  • Optymalizacje postępów
  • Techniczna zmiana wymagań postępu
  • Funkcje powinny teraz korzystać z rozszerzenia pliku „.mcfunction”
  • Funkcje nie powinny prefiksować poleceń przy pomocy „/” (slash)
  • Funkcje powinny korzystać tylko z „#” w komentarzach (nie „//”)
  • Funkcje powinny się powtarzać zgodnie z oczekiwaniami, włącznie z funkcją mieszania

Poprawione bugi:

  • Bug MC-103067 – Jednostka w statystykach dotyczących liczby rozegranych minut nie zawsze wskazywała faktycznie minuty
  • Bug MC-108304 – Wiadomość „Level Requirement” nie zawsze była tłumaczona
  • Bug MC-108343 – Gra crashowała z „java.lang.NullPointerException: Ticking screen” podczas problemów z serwerem na multiplayerze (wcześniej z powodu problemów z połączeniem, teraz częściej)
  • Bug MC-111054 – Nieprawidłowości w options.txtpowodowały problem z połączeniem
  • Bug MC-111859 – Nieprawidłowa weryfikacja ruchu
  • Bug MC-112017 – Pole do zmiany nazwy akceptowało 31 znaków, lecz serwer odrzucał nazwy powyżej 30
  • Bug MC-112765 – hoverEvent JSON ze specyficznymi kolorami nie dzielił się na nowe linie
  • Bug MC-113255 – Serwer nie sprawdzał, czy są dostępne pliki, zanim próbował się z nimi połączyć
  • Bug MC-113429 – Więdnięcie mogło złamać bramę
  • Bug MC-114110 – Konstruktor nagłówka i stopki (SPacketPlayerListHeaderFooter) nie zawierał potrzebmego parametru
  • Bug MC-114281 – Wyciek MutableBlockPos
  • Bug MC-115033 – Receptury na elementy konkretnych przedmiotów były odblokowane dla komponentów innego dowolnego przedmiotu
  • Bug MC-115404 – Przedmioty mogły być powielane gdy przedmiot był modyfikowany
  • Bug MC-116373 – Glazurowane bloki terakoty można było ściągać blokami z mułem
  • Bug MC-116409 – Instrukcje dla nowych graczy były inwazyjne dla doświadczonych użytkowników
  • Bug MC-116422 – Ogień wzniecany przez polanie wodą nie powodował aktualizacji bloków
  • Bug MC-116425 – Nieprawidłowa mapa powodowała awarię serwera
  • Bug MC-116505 – Inni gracze w trybie multiplayer pojawiali się niżej
  • Bug MC-116533 – Glazurowana terakota nie mogła być popchnięta przez rozgałęziony muł
  • Bug MC-116663 – Puste plik postępu powodował awarię serwera w momencie ładowania świata
  • Bug MC-116667 – Postęp wczytywał losowe tekstury jeśli tło nie było zdefiniowane
  • Bug MC-116735 – „Previous Output” w komendach pokazywał się pod ekranem tekstu
  • Bug MC-116808 – @s było opisane jako „target yourself”
  • Bug MC-116924 – Nieprawidłowa ramka postępu powodowała awarię serwera
  • Bug MC-116925 – Biblioteka z wiadomościami narratora nie ładowała się prawidłowo
  • Bug MC-117009 – Niektóre bloki nie wywoływały postępu placed_block
  • Bug MC-117012 – placed_block nie było wywoływane przez bloki z wiader
  • Bug MC-117022 – /fill nie zawsze aktualizowało bloki
  • Bug MC-117035 – Karta zaznaczonych postępów była pomijana, gdy menu było zamknięte
  • Bug MC-117117 – Papugi znikały w momencie wejścia na tył łódki
  • Bug MC-117223 – Odpowiedź na /reload nie brała pod uwagi funkcji
  • Bug MC-117318 – Tytuł postępu nie był podkreślony
  • Bug MC-117319 – execute/selectors były popsute
  • Bug MC-117321 – Komendy nie działały
  • Bug MC-117331 – Haki i drabiny mogły być umieszczane na blokach, na których nie powinny
  • Bug MC-117352 – Postępy pojawiały się poza ekranem
  • Bug MC-117382 – Postęp „how did we get here” nie dawał nagrody
  • Bug MC-117402 – Księga receptur nie zawsze poprawnie dodawała przedmioty
  • Bug MC-117450 – Płotki i ściany łączyły się z melonami, dyniami i latarniami
  • Bug MC-117471 – Uzyskanie węgla powodowało odblokowanie receptury bloku węgla
  • Bug MC-117481 – Nie można zamieścić dźwigni na lejach
  • Bug MC-117543 – Księga receptur była niezgodna z istniejącymi elementami interfejsu użytkownika
  • Bug MC-117545 – Karty księgi receptur były ucinane

Pominęliśmy oczywiście informacje, które zamieściliśmy już w zeszłym tygodniu. Jeśli chcecie nadrobić wiedzę, to zapraszamy – o tutaj :)

Pełną listę poprawek znajdziecie tutaj. Pozostałe bugi możecie zgłaszać Mojangowi, bezpośrednio pod tym adresem.