Witam! Na prośbę niektórych czytelników mojego poradnika postanowiłem napisać artykuł dotyczący tworzenia roślin o wysokości dwóch bloków. Nie jest to wcale skomplikowane. Wykorzystałem do tego grafikę bloku trzciny cukrowej (przerobiłem ją troszkę w programie graficznym) i zrobiłem z niego „kwiecistą trzcinę”. Nasza trzcina będzie miała wysokość dwóch bloków. Będzie się składać z dwóch różnych tekstur. Zaczynamy!

Cały nasz efekt będzie prezentował się tak:

1. Główny plik naszej modyfikacji

Nie muszę chyba tłumaczyć, że zaczynamy od naszego podstawowego projektu, w którym do dyspozycji mamy tylko plik „Tutorial.java„. Otwieramy go i deklarujemy dwie zmienne. Do jednej przypisujemy nasz blok trzciny, a do drugiej item naszej trzciny. Za pomocą naszego itemu będziemy mogli postawić nasz blok w dowolnym miejscu. Wypadnie on także z naszego bloku po uprzednim zniszczeniu trzciny. Następnie rejestrujemy nasz blok i dodajemy zmienne językowe. Całość pliku powinna wyglądać tak:

Tutorial.java

Zauważyliście dziwne nazwy plików class, do których się odwołujemy (czyli „TutorialKwitnacaTrzcina” oraz „TutorialItemKwTrzcina”)?* *To są nazwy wymyślone tylko i wyłącznie przeze mnie. Zaraz wszystko wytłumaczę.

2. Tworzenie naszego Itemu

Item ten, jak już wspomniałem, będzie widoczną tylko dla nas i jedyną możliwą do zdobycia częścią naszej kwiecistej trzciny. Tworzymy nowy plik class w naszej paczce i nazywamy go: „TutorialItemKwTrzcina„. Wiem, wiem – dziwaczna nazwa. Możecie oczywiście nazwać ten plik tak, jak tylko chcecie. Edytujemy go, aby wyglądał tak:

TutorialItemKwTrzcina.java

W procedurze onItemUse , która wywoływana jest po użyciu naszego itemu, stworzyliśmy funkcję, która sprawdza, czy w tym miejscu można postawić nasz blok (innymi słowy, czy nic tam nie ma). Jeśli tak, tworzymy dwa bloki. Jeden o wartości meta 0, a drugi – 1. Dlaczego tak? Pamiętacie część poradnika, w której tworzyliśmy kwiaty? Tak samo, jak poprzednio do poszczególnych wartości meta przypisujemy konkretne grafiki. Meta = 0 – czyli dół kwiatka. Meta = 1 – czyli góra kwiatka.

3. Tworzenie głównego pliku naszego bloku

Tworzymy nowy plik class i nazywamy go „TutorialKwitnacaTrzcina” oraz edytujemy do takiej postaci:

****TutorialKwitnacaTrzcina.java

W komentarzach opisałem tylko te nowe i ważne procedury. Pozostałe powinniście już znać z pozostałych części poradnika. Procedura onNeighborBlockChange wywoływana jest tylko wtedy, gdy w pobliżu postawimy lub zniszczymy jakiś blok. Możemy dzięki temu wykorzystać ją do niszczenia naszego kwiatka. W związku z tym, że nasz kwiatek składa się z dwóch bloków, to w momencie, gdy jeden zniszczymy, drugi również ulegnie zniszczeniu.

Całość tego pliku class nie powinna sprawić Wam problemu. Kod jest dość krótki i czytelny.

4. Kod źródłowy + grafika

****Całość kodu możecie pobrać tutaj: >> Pobierz <<

Na koniec mam dla Was małą podpowiedź. Ci, którym podobają się kwiatki z wersji 1.7.4, mogą z powodzeniem przenieść je na 1.6.4, podmieniając jedynie grafikę. Moją grafikę stworzyłem na potrzeby tego poradnika, więc nie jest ona ani zbyt ładna, ani idealna.

Przypomnę też, że możecie zadawać mi pytania (dotyczące poradnika) w komentarzach oraz na forum. Postaram się wszystkim odpowiedzieć.