Witam! W grze znajduje się bardzo mało różnych mechanizmów. Czasem brakuje nam nowych płytek naciskowych. Takich, które można byłoby ukryć. Takich, które „zlewałyby się”, np. z ziemią. Dzisiaj zaprezentuję Wam, jak stworzyć własne płytki naciskowe!

Zaczniemy, jak zwykle, od naszego standardowego kodu (czyli nasza paczka „tutorial” wraz z plikiem class „Tutorial.java”).

1. Główny plik naszej płytki

Tworzymy nowy plik class i nazywamy go „TutPressPlate”. Zamieścimy tutaj cały kod dotyczący płytki. Będzie on bardzo obszerny! Edytujemy nasz plik, aby jego zawartość wyglądała tak:

Oto nasz bardzo obszerny kod. Widzimy, że odwołujemy się do głównej klasy „BlockPressurePlate”.

2. Główny plik naszej modyfikacji

Przechodzimy do głównego pliku naszej modyfikacji, czyli „Tutorial.java”. W nim musimy, jak zawsze, zadeklarować zmienną naszej płytki, nadać nazwę oraz zarejestrować nasz blok. Cały nasz główny plik powinien więc wyglądać tak:

A więc wytłumaczę teraz dwie ważne sprawy:

(new TutPressPlate(3170, „dirt”, Material.grass*, EnumMobType.everything**) *
dirt” – tutaj podajemy blok, z którego ma powstać płytka naciskowa.

EnumMobType.everything” – tutaj podajemy, na co nasza płytka będzie reagowała. Możemy zmusić ją (tak jak w tym przypadku), żeby reagowała na wszystko, lub tylko na moby albo graczy. Sami spróbujcie!

Oczywiście, poza tym zarejestrowaliśmy nasz blok oraz nadaliśmy mu nazwę. Tego chyba nie muszę już tłumaczyć, gdyż było to w poprzednich częściach.

Kod źródłowy >>Pobierz<<