Witam! Dzisiaj przedstawię Wam, jak stworzyć nową rudę, którą wykorzystamy w następnej części do robienia nowego narzędzia. Nasza ruda będzie występowała na poziomach od 30 do 50 i będzie dosyć często spotykana. A więc zaczynamy!

1. Główny plik naszej modyfikacji.

****Z każdą nową częścią będziemy tworzyć nowy, czysty plik główny. Dlaczego? Nie chcę, żeby wszystko Wam się pomieszało. Jak już wiecie, nasz nowy plik powinien wyglądać tak (tworzyliśmy go w pierwszej części mojego poradnika – „Kurs pisania modów – Podstawy”):

Tutorial.java

Poprzednią paczkę z naszą modyfikacją usunąłem. Tak, jak już powiedziałem, dzisiejszym tematem będzie ruda, więc zaczniemy wszystko od początku. Nasz plik główny tworzymy w paczce „tutorial„. Schemat plików powinien wyglądać tak:

2. Główny plik naszej rudy.

Tworzymy w naszej paczce nowy plik class. Nazwiemy go „OreTutorial„. Będzie on bardzo prosty w budowie. Edytujemy go, aby zawartość wyglądała tak:

OreTutorial.java

Widzimy, że cały kod naszego bloku „rudy” jest bardzo prosty. Tworzymy klasę z rozszerzeniem „Block„. Następnie ustalamy materiał, z jakiego będzie wykonana nasza ruda, czyli skała „rock„, oraz przypisujemy ją do zakładki „Bloki” w trybie Creative.

3. Generator naszej rudy.

Przyszła pora na stworzenie generatora do naszej rudy, bo cóż to za ruda, której nie możemy spotkać w „terenie”. 

W tym celu tworzymy nowy plik class i nazywamy go „OreGenTutorial„. Przypomnę Wam, że nazwy plików oraz paczek możecie wymyślać sami. Oczywiście edytujemy plik, aby jego zawartość wyglądała tak:

OreGenTutorial.java

Pamiętacie na pewno artykuł o generowaniu kwiatów. Podobnie jest w tym wypadku. Wszystko działa w ten sam sposób. Jedyna różnica to taka, że nie tworzymy drugiej klasy, a wykorzystujemy już gotową „WorldGenMinable„. Forge udostępnia nam taką możliwość.

Widzimy procedurę „addOreSpawn„. Jakie parametry do niej podać? Już tłumaczę.

Pozostałych parametrów nie zmieniamy i raczej na tym etapie nie będą nas interesować.

4. Rejestrowanie, nazewnictwo, czyli ostatnie poprawki.

****Powracamy ponownie do głównego pliku naszej modyfikacji, czyli „Tutorial.java„. Tworzymy nowy blok w zmiennej „OreTutorial„.

W głównej procedurze „Load” dopisujemy kod rejestrujący nasz blok i generator oraz nadający nazwę naszemu blokowi.

Nie zapomnijcie też skopiować grafiki Waszego bloku do katalogu „assets„. Moją grafikę zamieszczam w pliku źródłowym poniżej.

Cały kod źródłowy + grafika: >>Pobierz<<

Dodam jeszcze, że wszystkie części mojej serii poradników możecie znaleźć tutaj: Kurs pisania modów (Forge)