Witam! Dzisiaj pokażę Wam, jak stworzyć jedzenie w grze, a konkretnie – ciasto! Jedzenie jest bardzo istotne w grze, bez niego daleko nie zajdziemy. Nie stworzymy dzisiaj prostego jedzenia, takiego jak np. chleb, lecz coś więcej. Na pewno znacie blok ciasta. My stworzymy podobny, tylko o smaku marchewkowym! Rozumiem, że takiego ciasta nikt by nie zjadł, ale na potrzeby poradnika zrobimy wyjątek.

Niektórzy prosili o dwupoziomowy blok kwiatów. Z powodu braku czasu nie zdążyłem stworzyć ani grafiki, ani popracować nad kodem. Skupimy się na tym za tydzień.

Nasz efekt końcowy będzie wyglądał tak:

1. Główny plik „ciastka”

Oczywiście zaczniemy od podstawowych plików naszego projektu, czyli paczki o nazwie”tutorial” oraz pliku class „Tutorial.class” wraz z naszym podstawowym kodem z pierwszej części serii.

Stworzymy teraz główny plik naszego ciastka. Będzie on niebywale prosty i krótki. Samo ciastko nie jest trudne w budowie. Większość kodu udostępnili nam twórcy Forge’a. Tworzymy nowy plik class w naszej głównej paczce „tutorial” i nazywamy go „CakeTutorial”. Edytujemy plik, aby zawartość wyglądała tak:

CakeTutorial.class

Widzimy rozszerzenie naszej klasy „BlockCake”. To właśnie tam zapisane są wszystkie procedury dotyczące naszego ciastka. Nie trzeba ich ani edytować, ani zmieniać. Nazywam je „uniwersalnymi”. Dalej widzimy konstruktor naszej klasy, a zaraz pod nim jedyną procedurę „idPicked”. Za co ona odpowiada? Dotyczy ona trybu Creative. Gdy klikniemy środkowym przyciskiem myszy na jakiś blok w trybie creative, to pojawi się nam on w inwentarzu. Osoby lubiące budować będą wiedziały, o co chodzi, gdyż na pewno często używają tego udogodnienia. Ale czym jest przedmiot „Tutorial.TutCakeI.itemID”? Otóż do naszego ciastka przyporządkujemy item, którym będziemy stawiać nasze ciasto na ziemi.

2. Główny plik naszego moda

Przechodzimy teraz do głównego pliku naszej modyfikacji, czyli „Tutorial.class”. Przypisujemy do zmiennych dwa nowe przedmioty:

Widzimy blok naszego ciastka i item go reprezentujący. W naszym bloku ustawiliśmy twardość oraz odgłos chodzenia po tym bloku. W przypadku itemu ustawiliśmy maksymalną ilość naszego przedmiotu w jednym stacku oraz przypisaliśmy go do zakładki z jedzeniem.

Teraz wystarczy przypisać zmienne językowe oraz zarejestrować nasz blok.

Co do receptury… hmmm… macie na nią ciekawy pomysł? Piszcie w komentarzach.

Cały nasz plik główny powinien więc wyglądać tak:

Tutorial.class

Bardzo polecam przestudiować oryginalny plik z ciastkiem. Nazywa się on „BlockCake”. Znajduje się on w paczce „net.minecraft.block”. Całość jego budowy może dla początkujących programistów być troszkę skomplikowana, ale dla ludzi już piszących będzie bardzo prosta. Stopień trudności, według mnie, to 4/10.

3. Kod źródłowy + grafika

Cały pod źródłowy możecie pobrać tutaj >>Pobierz<<