Witam! Przedstawię Wam dzisiaj poradnik o tworzeniu i generowaniu struktur w świecie Minecrafta. Wielu z Was czekało na ten poradnik. Przedstawię Wam go w dwóch częściach. Naszą strukturą będzie mały domek – coś w stylu chatki leśniczego. Zaczynamy!

Potrzebne będą nam dzisiaj dwa dodatkowe programy:

– MCEdit – do pobrania stąd: http://www.mcedit.net/

– Schematic Converter – do pobrania stąd: http://www.minecraftforum.net/topic/1336152-132-updated-metadata-support-simple-schematic-to-java-file-converter/

Pierwszy z programów na pewno zna już większość z Was. W nim właśnie wygenerujemy nasz domek. Drugi z programów to konwerter, ale więcej o nim opowiem później. Dodam tylko, że możecie użyć innego konwertera, nie musi być to ten zalecany przeze mnie.

1. Tworzymy budowlę

Na początku stworzymy naszą budowlę w grze. Uruchamiamy Minecrafta i tworzymy nowy świat w trybie Creative oraz typ świata: Superflat. W tak wygenerowanym terenie tworzymy nasz budynek.

Ja stworzyłem coś takiego (zdjęcie powyżej). Mały budyneczek – może nie jest zbyt ładny, ale powstał jedynie na potrzeby tego kursu.

2. MCEdit i export.

Zamykamy grę i uruchamiamy program MCEdit. W internecie znajduje się wiele poradników dotyczących obsługi i funkcjonalności tego programu. Ja nie będę prowadził zaawansowanego kursu o MCEdicie, gdyż naszym celem jest pisanie modów, a nie edycja świata. Pokaże jedynie, jak wyeksportować nasz domek.

Z menu wybieramy: „Load World” i wybieramy stworzony przez nas świat.

Pozycja, w jakiej będziemy się znajdować po wczytaniu świata, to aktualna pozycja, w której znajdowaliśmy się podczas wyłączania gry.

Zaznaczamy nasz domek dokładnie.

Następnie, gdy zaznaczyliśmy nasz domek z menu po lewej stronie, wybieramy opcję Export. Zapisujemy nasz plik w dowolnym miejscu. Za chwilę wczytamy go w naszym konwerterze. Zamykamy MCEdit.

3. Kowersja pliku „schematic”.

Uruchamiamy nasz drugi program i klikamy na „Add File”. Odszukujemy nasz wcześniej wygenerowany plik i otwieramy go. Następnie w programie odznaczamy opcję „Smart Spawning Enabled”. Gdybyśmy jej nie odznaczyli, program wygenerował by nam praktycznie gotowy plik class, ale my nie idziemy na łatwiznę i sami go napiszemy.

Na koniec, w prawym górnym rogu okna klikamy „Generate”. I już. Mamy wygenerowany gotowy plik. Znajdziemy go w katalogu z naszym konwerterem –> podkatalog „Output”.

To by było na tyle w pierwszej części poradnika o generowaniu struktur. Żeby jednak nie zostawić Was na święta z nieskończonym projektem, to drugą część wydam już jutro lub najpóźniej w niedzielę. Pozdrawiam!

Wesołych Świąt!