Witam! W ostatnich częściach pracowaliśmy nad nowymi blokami – kwiatami. Nasze kwiaty aktualnie dostępne są tylko w trybie Creative. Dzisiaj stworzymy generator naszych kwiatów w „terenie”. Dzięki temu będą one dostępne w trybie Survival. A więc… zaczynamy!

1. Tworzenie głównego pliku generatora

Tworzenie generatorów jest bardzo szybkie i proste. W naszej paczce „tutorial” tworzymy nowy plik class i nazywamy go „GenFlower”. Będzie to główny plik naszego generatora. W pliku tym stworzymy dwie klasy. Jedną zarejestrujemy, a druga będzie wywoływana z poziomu tej pierwszej. Plik edytujemy, aby zawartość wyglądała tak:

GenFlower.java

Znaczenie poszczególnych procedur możecie znaleźć w pliku. Polecam pobrać kod źródłowy naszej modyfikacji (link poniżej) i otworzyć go w Eclipse – lepsza czytelność i przejrzystość kodu.

Kod naszego generatora będziemy często wykorzystywać w naszych modach. Można go łatwo przerabiać i wykorzystywać do innych celów, na przykład przy generowaniu nowej rudy.

2. Rejestrowanie generatora

Pozostało nam tylko zarejestrować nasz generator. W głównym pliku naszej modyfikacji „Tutorial.java„, w miejscu, gdzie rejestrowaliśmy nasz blok, wpisujemy: „GameRegistry.registerWorldGenerator(new GenFlower());

Jak widzimy, tworzenie generatora jest bardzo proste i szybkie, a efekt… sami oceńcie, włączając grę.

3. Kod źródłowy

Cały kod źródłowy: Pobierz