Dwuosobowa ekipa z małego francuskiego miasteczka na południu odkryła dochodowe źródło zarobku: Minecraft. Po serii różnych kroków (mniej lub bardziej udanych), Starlancer Studios, prowadzone przez Jacquesa Vaquier i jego biznesowego partnera, Gregory Janga, obecnie jest właścicielem niezwykle popularnej gry.

„Spędziłam mnóstwo dobrego czasu grając w gry video, więc byłem bardzo zmotywowany, by stworzyć własną” – mówi Vaquier.

Początkowo gra była finansowana tylko z udostępniania serwerów.

Korzystając ze światowego sukcesu Minecrafta, Vaquier i Jung poszerzają działalność Starlancer Studios do Ameryki Północnej i o resztę Europy w tym miesiącu. Stworzą nową stronę w języku angielskim w celu promowania swoich serwerów Minecraft po obu stronach Atlantyku.

Minecraft został stworzony przez firmę Mojang z siedzibą w Sztokholmie. Obecnie Mojang jest częścią Microsoft.

http://

Serwery Minecraft umożliwiają wspólne granie bez potrzeby angażowania innych ludzi aby można było cały czas kontynuować grę. Biznesowe możliwości zakładają wynajem serwerów dla grup graczy, a gra wymaga serwerów, aby można było grać w kilka osób.

„Mamy 8000 serwerów dostępnych dla centrum danych w Paryżu. Ważne jest to, że są one ciągle on-line, są stabilne i wiarygodne” – mówi Vaquier. Obecnie obejmuje nowe partnerstwo z centrum danych w Ameryce Północnej, by więcej klientów miało dostęp do niezawodnych serwerów.

W 2008 roku, Vaquier wraz z zespołem z Montpellier we Francji rozpoczął prace nad grami przeglądarkowymi. Tam poznał Junga, a ich wspólna inwestycja zamieniła się w projekt biznesowy.

W 2012 roku Vaquier na własną rękę stworzył Starlancer Studios, skupiając się na tworzeniu bardziej skomplikowanych gier przeglądarkowych. Udostępnił serwery Minecraft, by zarobić na ten cel. Było to w tym samym roku, w którym Minecraft zaczął bić rekordy popularności. Gdy pieniądze zaczęły wpływać, duet zdecydował się skupić na projekcie Minecraft.

Biorąc pod uwagę ciągle narastają ilość graczy Minecrafta, niewiele może zaszkodzić wzrostowi Starlancer Studios. Wyjątkiem są tylko inne serwery Minecrafta. James Copeland, założyciel GGServers, mówi, że są setki tysięcy firm oferujących miejsce na serwerze dla graczy. Vaquier twierdzi, że obecnie największym rynkiem dla graczy jest Francja, a tuż za nią Stany Zjednoczone i Niemcy. Wejście na rynek amerykański był więc naturalnym krokiem dla rozwijającej się firmy Vaquiera. Kolejnym krokiem było starannie przemyślane wprowadzenie dodatków do Minecrafta i bezpłatnych serwerów.

http://

„Rynek francuski i amerykański bardzo się od siebie różni” – mówi Vaquier. „Francja jest zaawansowana w tym, że łatwiej graczom znaleźć serwery bez ponoszenia żadnych kosztów”. Vaquier dodał także, że uruchomienie serwerów w Europie kosztuje mniej niż w USA. Postanowił zróżnicować swoją działalność w Ameryce Północnej, oferując sporą ilość wolnych serwerów dla graczy, dając im możliwość przyzwyczajenia się do innych profitów.

Vaquier twierdzi, że są dwa sposoby na wyróżnienie serwerów Minecraft:

– Oferta rozrywkowych dodatków. Poza miejscem na serwerze, zespół poszerza interfejs użytkownika i dodatkowe aplikacje, nazywane modami. W niektórych modyfikacjach gracze będą budować całe Śródziemie, a także ponownie utworzyć Westeros z Gry o Tron. Jung i Vaquier opracowali mapy 3D dla różnych światów Minecraft oraz aplikację VoIP, która pozwala graczom na komunikowanie się z innymi graczami w czasie rzeczywistym.

– Prosty interfejs. „Interfejs jest dla nas priorytetem” – mówi Vaquier. „Chcemy, aby użytkownicy mieli możliwość łatwego zapisania serwera, automatyzacji, oraz innych możliwych kroków”. Wspomina także, że większość użytkowników to osoby w wieku od 8 do 16 roku życia, a oni nie będą tracić czasu na konfigurację adresów IP na własną rękę.

Obecnie Vaquier zamierza powrócić do rozwijania jego oryginalnego pomysłu na grę video, jednak mówi, że w Minecrafcie dzieje się tak dużo, że nie chce porzucać tego projektu, bo jego firma czerpie z tego ogromny zysk.