Dzięki sugestiom i propozycjom graczy, Mojang wprowadza zmiany do Better Together. To dzięki wam gra staje się coraz lepsza i ciekawsza :)

Better Together to największa aktualizacja w historii Minecrafta, obejmująca aż 34 nowe funkcje. Z wersji beta korzysta już ponad milion graczy na Androidzie, Xbox One i Windowsie 10, a dzięki nim udało się poprawić dotychczas aż 3000 bugów. Pomimo tylu bugów, aktualizacja zyskała ocenę 4.1/5, co jest bardzo wysoką notą zważywszy na to, że jest dopiero w fazie beta.

Mojang zbliża się do końca prac nad tą aktualizacją, więc wiemy już, czego możemy się spodziewać w ostatecznej wersji:

Przebieg gry

  • Poproszono o dodanie współrzędnych dla ułatwienia ustalenia lokalizacji. Mojang umożliwił korzystanie z takiego rozwiązania wychodząc z założenia, że skoro ktoś chciałby z takiej opcji korzystać, to nie będą tego uniemożliwiać. Pragnąc jednak zachować tryb survivalowy w dotychczasowym klimacie, nie będzie to oficjalna opcja, jednak będzie dostępna „na lewo” – z oficjalnym przyzwoleniem w ramach kompromisu :)
  • Niektórzy zaproponowali ukrywanie Księgi Receptur w klasycznym budowaniu, co teraz będzie możliwe.
  • Dodano możliwość kopiowania światów na wypadek, gdyby coś w trakcie budowania poszło nie tak.

Redstrone

Są pewne różnice między dawnym Redstone’m a nowym z Bedrock Engine. Przeniesienie wszystkiego jest trudne, w szczególności zachowanie wszystkich funkcjonalności, ale trwają nad tym prace.

  • Quasi-łączność to bug zauważony w wersji Java i Console Edition. Gracze uznali go jednak za przydatny, wykorzystując do tworzenia sprytnych mechanizmów. Z racji tego, że jest to nadal bug, nie może to pozostać w takiej samej formie, jednak planowane jest wprowadzenie podobnej funkcji w miejsce tego błędu.
  • Maszyny w Redstone bazujące na synchronizacji i znajdujące się w światach importowanych z edycji Xbox będą prawdopodobnie wymagać dalszych poprawek.

Ruch

  • Trzy różne typy ruchu podczas latania zostaną dostosowane do tego, jak działało to dotychczas na konsolach.
  • Zwiększenie szybkości latania w trybie kreatywnym. Ponadto postać będzie latała nawet na poziomie gruntu dopóki gracz nie wyłączy latania.
  • Dodanie możliwości aktywacji sprintu przyciskiem.

Budowanie

  • Dodanie wyraźnego paska podczas uruchamiania trybu kreatywnego.
  • Nieprzejrzysty HUD po zmianie przedmiotu trzymanego w dłoni został również naprawiony.

Rzeczy do dalszej poprawki:

  • Niestandardowe płaskie typy światów są trudne do wprowadzenia, zatem Mojang wprowadzi je później. W międzyczasie możecie stworzyć świat w starej wersji konsoli i zaimportować go do Minecrafta. Obszar zostanie zachowany, jednak nowe elementy będą generowane jako Superflat. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale wkrótce powinno się ono zmienić na lepsze.
  • Szybkość umieszczania bloków w Bedrock nie pozwala graczowi poruszać się ze stałą prędkością, aby mógł umieścić nieprzerwaną linię bloków w dowolnym kierunku i jest to dosyć uciążliwe dla wybitnych budowniczych. Jest to błąd i trwają prace nad poprawieniem tego, jednak zmiany wejdą dopiero w docelowej aktualizacji.
  • Dodawanie coraz więcej treści do Minecraft Marketplace, a także dodatkowe narzędzia pomagające zdecydować, czy warto wydawać pieniądze na daną treść. Mojang planuje dodanie możliwości oceniania treści na Minecraft Marketplace i podzielenia się tym, co myślicie, z innymi ludźmi. Brzmi sensownie :)
  • Pojawi się łatwiejszy sposób czyszczenia pasku w trybie kreatywnym oraz kursor, z którego można korzystać w Księdze Receptur i w waszych zasobach.
  • Skórki niestandardowe są niesamowite, a Mojang wie, jak gracze je uwielbiają. Wprowadzenie ich na konsolach wymaga pewnych prac po stronie właścicieli platformy, ale trwają prace, aby wszystko przygotować, by umożliwić to w przyszłej aktualizacji.

Jak widzicie, warto zgłaszać swoje uwagi i błędy, do czego Mojang zawsze zachęca, a i my często przypominamy. Dzięki temu gra staje się lepsza, a twórcy dostają bezpośrednio od was informacje na temat oczekiwań graczy, co jest bardzo cenne. Wasza opinia ma znaczenie i to widać :)