Aquatic Bedrock Beta już na Windows 10, Androida i Xbox One!

Jak pisaliśmy wcześniej, niektóre platformy Minecrafta otrzymały już pierwszą fazę aktualizacji Aquatic. Tym razem gracze Bedrock doczekali się tej możliwości. Ta wersja beta zawiera funkcje takie jak np. nowe animacje pływania, kłody, trójzęby, schody i płyty Prismarine oraz tajemniczego wrogiego moba, którego naprawdę nie chcielibyście spotkać na dnie oceanu.

mob

Oto jak możecie uzyskać dostęp do wersji beta!

Najpierw pobierzcie wersję beta dla wybranej platformy (pomoc możecie znaleźć tutaj lub napisać do nas, jeśli będziecie mieli z tym kłopot). Podobnie jak w przypadku wszystkich wersji beta, pamiętajcie, aby utworzyć kopie zapasowe swoich światów przed ich odtworzeniem w wersji beta. Wersje beta mogą powodować nieoczekiwane zmiany w grze, więc kopie zapasowe chronią wasze światy.

Gracze beta nie mają dostępu do Minecraft Realms i nie mogą dołączać do gier graczy, którzy nie są w wersji beta, lub do gier zawierających graczy, którzy nie mają wersji beta. 

W wersji beta warto włączyć opcję „Use Experimental Gameplay”. Pozwoli wam to przetestować niektóre z nowych, jeszcze nie w pełni wypuszczonych funkcji z aktualizacji, zachowując je bezpiecznie w pliku. To nie wszystkie funkcje aktualizacji wody w Minecrafcie – więcej funkcji zostanie wprowadzonych w przyszłych wersjach beta. Pamiętajcie, że po włączeniu przełącznika nie można go wyłączyć, ponieważ może to spowodować problemy ze światem.

Jeśli jednak włączycie ten tryb w jednym ze swoich istniejących światów, utworzy on nową wersję tego świata z „EX” na początku nazwy. Jeśli macie problemy z nową wersją swojego świata z włączonymi eksperymentalnymi funkcjami rozgrywki (to ta z EX w tytule), to bez paniki – zawsze możecie wrócić do oryginalnej wersji tego świata.

Jeśli chodzi zaś o samą aktualizację, to oto, co w niej znajdziecie:

1

2

3

Eksperymentalny tryb gry:

Garść funkcji aktualizacji Aquatic została dodana do wersji beta do gry eksperymentalnej. Te funkcje są niekompletne i nie są reprezentatywne dla ostatecznej rozgrywki.

  • Dodano utopione moby
  • Dodano trójząb i nowe zaklęcia (Channeling, Loyalty, Riptide and Impaling)
  • Dodano nowe kłody
  • Dodano płyty i schody dla Prismarine, Brick Prismarine i Dark Prismarine

Poprawki:

  • Żelazne golemy nie odradzają się, gdy rozmrażanie mobów jest wyłączone
  • Deszcz, cząstki dymu i cienie nie są już widoczne przez lawę
  • Wyłączenie opcji „Widoczny dla odtwarzaczy LAN” dla jednego świata nie wyłącza go już dla wszystkich światów
  • Przyciski sklonowane we „wciśniętym” stanie nie będą już dłużej naciskane
  • Pojawi się ostrzeżenie nakazujące nie zamykanie gry podczas eksportowania świata
  • Moc wyjściowa kompilatorów Redstone nie jest już tracona po przekształceniu świata z Xbox One Edition
  • Opcja „Wybierz blok” nie zastępuje aktualnie wybranego elementu na pasku skrótów, jeśli inne gniazda są puste

Poprawione bugi:

  • Zwiększona stabilność i naprawiono kilka awarii
  • Opuszczone mineshafty już nie generują nad ziemią
  • Naprawiono nieprawidłowy blok grzybowy otrzymany z gigantycznych czerwonych grzybów podczas używania Pick Block
  • Narzędzia działają teraz poprawnie i nie trzeba już nimi potrząsać
  • Lepkie tłoki nie zmieniają się w zwykłe tłoki po zmianie nazwy
  • Haczyki Tripwire ponownie pojawiają się w Jungle Temples
  • Gracze mogą ponownie stanąć na szczycie drabin
  • Głowy mobów nie mogą być już duplikowane poprzez umieszczenie ich w wodzie
  • Maksymalna odległość renderowania na Xbox One X to 22 jednostki
  • Można ponownie umieścić więcej niż jeden wiersz tekstu na znakach
  • Nie trzeba już naciskać przycisku B na kontrolerze, aby odznaczyć skórkę w próbniku

Aktualizacje z beta wdrożone 13 i 20 czerwca:

Nowości:

  • Phantom Membrane
  • Mikstura Powolnego Spadania
  • Fantomowe moby będą teraz odradzać się na nocnym niebie, jeśli gracz nie spał w ciągu trzech dni w grze
  • Bloki barierowe
  • Bloki barier są świetne dla twórców map, aby ograniczyć graczy do określonych obszarów świata
  • Bloki bariery mogą być umieszczone w trybie kreatywnym i są niewidoczne w trybach przetrwania i przygodowym
  • Bloki barier można uzyskać tylko za pomocą poleceń

Zmiany:

  • Teraz można nawigować po kartach menu i inwentarzu za pomocą klawiszy [i] (można je zmienić w ustawieniach)
  • Strony można teraz obracać za pomocą przycisków bocznych na kontrolerze

Poprawki:

  • Naprawiono awarię, która występowała podczas umieszczania przemianowanych przedmiotów w szczelinie wyjściowej kowadła
  • The Ender Dragon nie traci już tekstury na szyi podczas gry w Mythology Pack
  • Naprawiono brak synchronizacji animacji pękania podczas wydobywania z łodzi
  • Zwiększono zdrowie fantomów z 10 do 20
  • Naprawiono kilka pikseli w teksturze fantomów
  • Fantomy są teraz uważane za nieumarłe moby
  • Fantomy mogą teraz utonąć w wodzie
  • Oczy fantomów pozostają teraz widoczne pomimo niewidzialności
  • Fantomy odlatują teraz po odrodzeniu się w trybie kreatywnym
  • Zmiany w animacji latania fantomów
  • TNT eksplodujące pod wodą nie zadaje obrażeń graczom i innym istotom
  • Topielce mają teraz o wiele lepszy czas na atakowanie graczy, którzy pływają nad nimi
  • Aktywacja portalu końcowego zastąpi teraz wszystkie bloki wewnątrz portalu
  • Naprawiono pływające szyny, które generowały opuszczone mineshafty
  • Naprawiono spawn potworów pojawiających się jako puste w światach w wersjach na konsole
  • Delfiny nie mogą już atakować graczy przez solidne bloki
  • Szybkie przenoszenie elementów z paska szybkiego dostępu do kontenera działa teraz zgodnie z przeznaczeniem
  • Klonowanie kontenerów nie powoduje już usunięcia ich niestandardowych nazw
  • Naciśnięcie klawisza Enter w ekwipunku nie powoduje już przesuwania kursora do pola tekstowego ani przechwytywania/upuszczania przedmiotów
  • Cząstki nie dryfują już w wodzie od Zaczarowanych Strzał
  • Naprawiono kilka awarii, które wystąpiły podczas gry
  • Naprawiono awarię, która wystąpiła podczas korzystania z opcji Pick Block w miejscu, w którym właśnie zmarł mob
  • Zwiększona wydajność dla ładowania menu
  • Naprawiono nieprawidłową przepływ wody ze schodów, które zawierały bloki źródła wody
  • Top Snow będzie teraz pękać, gdy uderzy w wodę
  • Naprawiono znikanie otrzymanych przedmiotów ze zmienioną nazwą po handlu z Wieśniakiem
  • Mapy ponownie aktualizują się prawidłowo, gdy są trzymane w głównej ręce
  • Gracze mogą teraz powrócić do Overworld, jeśli portal końcowy znajduje się w punkcie odrodzenia
  • Zmniejszono głośność efektu „uderzenia powietrza”
  • Cząstki jedzenia nie zmieniają już pozycji po pływaniu i zawsze wyjdą z obszaru ust gracza
  • Obserwatorzy będą teraz wykrywać zmiany za pomocą zakraplaczy, dozowników, stojaków do zaparzania, pól uprawnych, sadzonek, trzciny cukrowej, ognia i trawy
  • Przedmioty mogą być ponownie utworzone z Księgi Przepisów, gdy filtr Wytwarzalny jest wyłączony, a gracz ma wystarczającą ilość materiałów, aby stworzyć pojedynczy przepis
  • Naprawiono zwiększanie prędkości przez delfiny ze zbyt wolnego podczas noszenia zbroi z Depth Strider
  • Wilki już nie utkną, atakując szkielety, które są pod wodą
  • Osły i muły mogą teraz być prowadzone przez graczy po ich oswojeniu
  • Płomyki mogą teraz atakować Śnieżne Golemy
  • Użycie polecenia „/setblock” w Redstone będzie teraz poprawnie aktualizować i zasilać mechanizm
  • Bloki poleceń teraz poprawnie wykonują moc Redstone
  • Uprawnienia operatora są teraz przyznawane graczom, gdy gospodarz tworzy świat z uprawnieniami odtwarzacza zaufania ustawionymi na operatora
  • Wiadra układają się teraz poprawnie, gdy zostaną wyrzucone z wyników obróbki
  • Kursor do gry w padzie może być teraz używany do nawigacji w transakcjach z Wieśniakami
  • Naprawiono nakładające się problemy z Dragon Head na ekranie ekwipunku
  • Pole wskaźnika wyjściowego pola tabeli kreślarskiej odpowiada teraz rozmiarowi pola
  • Wybranie wyjścia z przepisu, którego nie można wykonać, nie powoduje już zniknięcia elementu wyjściowego