Z tygodnia na tydzień dostajemy coraz więcej informacji odnoście wersji 1.8. Pojawiają się zdjęcia, teksty, domysły a w tym artykule postaram się przybliżyć się wam wszystkie zapowiedziane nowości, które przetestujemy zapewne dopiero za rok :)

Nowe Bloki:

Zacznijmy od rzeczy najważniejszej, czyli nowych bloków, które na pewno ujrzą światło dzienne już w najbliższym snapshocie. Pierwszym z nich jest zapowiedziany już kilkanaście dni temu blok **granitu, **a będzie on wyglądał tak:

Jak na razie nie wiele o nim wiemy, Jeb napisał, że będzie powstawał z połączenia bruku oraz kwarcu, ale nie wiadomo czy będzie występować również naturalnie. Kolejną potwierdzoną informacją jest występowanie granitu w dwóch wersjach **surowej (patrz obrazek wyżej) **oraz przetworzonej:

Kolejnym blokiem, który Jeb zaprezentował na swoim Twitterze jest **Blok Szlamu. **Będzie on wyglądał prawdopodobnie tak:

Blok jest bardzo ciekawy nie tylko z powodu swojej zaawansowanej, półprzeźroczystej budowy, ale też właściwości jaką przypisał mu Jeb. Właściwością tą jest **„skoczność”, **możemy się więc domyślać, że będzie on czymś w rodzaju trampoliny!

Odmieniony system zaklinania:

Kolejną znaczącą nowością jest spora zmiana w sposobie zaklinania przedmiotów.

Jak widać na powyższym obrazku maksymalny poziom doświadczenia nie uległ zmianie, ale to chyba jedyna „dobra” wiadomości. Od teraz zdobycie kul doświadczenia ma być o wiele, wiele trudniejsze, dlatego koszty enchantu uległ znacznej obniżce. Cyfra po lewej stronie zaklęcia będzie oznaczała koszt naszego ulepszenia- exp. W takim razie po co zostawiać liczbę po prawej stronie? Niestety Mojang lubi wszystko komplikować, dlatego też nie wystarczy mieć 2 poziomu aby kupić zaklęcie(poziomu 2), musimy mieć co najmniej poziom 13, ale po zakupie z naszego paska znikną tylko 2 poziomy. Podsumowując:

exp – liczba punktów doświadczenia, którą stracimy

lvl – Minimalny poziom, aby ulepszyć przedmiot

To nie koniec nowości, zauważyliście zapewne nowy slot w interfejsie, który będzie wyznaczał siłę zaklęcia, w zależności od tego ile złota właśnie do niego włożymy. Zmieniono także system wybierania zaklęć, raz wybrane zaklęcie nie zniknie dopóki go nie wykorzystamy.

Mniejsze poprawki:

  • Delikatne zmiany w craftingu drzwi (Od teraz z 6 desek dostaniemy 3 pary drzwi)
  • Dodano możliwość zablokowania poziomu trudności
  • Zmieniono mechanikę kowadeł (nieznacznie)

A na koniec ciekawostka z Twittera Jeba, przedstawiająca rozwój pewnego minecraftowego obrazu: